Infraestructures

Infraestructures i serveis

La tuneladora de L9, aturada a menys de 500 metres de Mandri

S’han parat els treballs per “revisar i posar a punt” la màquina que s’ha desgastat

Es preveu que les obres es reprenguin a finals de maig

Nova aturada de la tuneladora de la Línia 9 del metro. Segons apunten fonts de Territori a l’ACN, s’ha decidit parar els treballs per “revisar i posar a punt la roda de tall” que s’havia desgastat més del previst pel tipus de terreny format per granit. Es troba aturada des de finals de febrer a menys de 500 metres de Mandri i es preveu que es reprenguin els treballs a finals de maig. Es farà una altra revisió cap a l’estiu abans d’iniciar els 1,6 quilòmetres pendents fins a l’estació de Lesseps, que ja estava programada. La resta d’obres de l’L9 continuen en marxa, com els pous per a les estacions de Sarrià i Mandri, o la llosa intermitja. En concret, a Sarrià, ja hi ha el pou de l’estació de 72 metres de profunditat i s’han excavat 46,59 metres, l’equivalent al 60%, i es calcula que a la segona meitat d’any es comenci a executar la galeria de connexió entre el pou i el túnel. En el cas de Mandri, el pou, de 73 metres de profunditat i que travessarà el túnel, ja està finalitzat des de finals del 2023. Durant al gener, s’ha tallat un tram del mateix carrer per ampliar l’ocupació de les obres per a l’execució del vestíbul i sortida d’emergència de l’estació. Per últim, les obres d’execució de la llotja intermitja es van reprendre al gener i actualment s’està formigonant la plataforma que suportarà la via inferior entre Lesseps i Guinardó. Durant aquest mes, es preveu iniciar la construcció de les estructures de suport de la llosa intermèdia entre Maragall i Lesseps, segons la Generalitat.

El juny de l’any 2022 es van reprendre els treballs del tram central de l’L9 i L10, després d’una dècada de paràlisi, en bona part per la crisi econòmica. L’aturada suposa un nou retard en l’entrada en funcionament que estava prevista per l’any 2027 amb la progressiva posada en servei de les 11 estacions que es troben al tram que ha de connectar La Sagrera amb Zona Universitària. En una visita d’obres al juliol de l’any passat al pou de Sarrià, la Generalitat va assegurar que la tuneladora arribaria a Mandri a finals del 2023 i a Lesseps a finals d’aquest any, uns terminis que ara han quedat alterats.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.