Educació

Els alumnes amb menys recursos tenen sis cops més probabilitats de repetir

Save the Children alerta que la vulnerabilitat afecta més el rendiment escolar que l’origen migrant

L’ONG analitza amb Esade els resultats de les proves PISA

Save the Children demana que les polítiques educatives no s’oblidin dels alumnes en situació de vulnerabilitat després de concloure en un estudi elaborat amb Esade sobre les proves PISA que les diferències socioeconòmiques entre l’alumnat influeixen en els seus resultats educatius. L’ONG alerta a l’informe que els alumnes amb menys recursos tenen sis vegades més possibilitats de repetir curs que aquells amb un major nivell socioeconòmic. Catalunya és el segon territori de l’Estat, després de la Comunitat de Madrid, amb la segregació escolar per nivell socioeconòmic més alta. Com recull l’ACN, tot i que en l’àmbit estatal la taxa s’ha reduït lleugerament des del 2018, a Catalunya no hi ha hagut canvis significatius. L’anàlisi conjunt d’Esade i Save The Children estudia els resultats en aprenentatge, repetició de curs i segregació per nivell econòmic, origen nacional i gènere de tot l’Estat. L’origen migrant de les famílies és un altre dels factors que afecten a la desigualtat en l’aprenentatge. Segons l’estudi, un alumne d’origen migrant treu de mitjana 42,6 punts menys a la prova de matemàtiques (32,5 en l’àmbit estatal), però, tot i això, cal tenir en compte que aquesta bretxa es redueix a 5,1 punts si es descompta l’efecte de la desigualtat socioeconòmica.

Save The Children fa diferents propostes per a la millora dels resultats com ara que es faci una aposta per tutories de suport i reforç individualitzades o en grups reduïts, tant en horari escolar com fora del mateix i durant el període estival. A més, creu que s’hauria de reforçar la comprensió lectora amb la implementació d’espais obligatoris de lectura i l’aposta per les biblioteques escolars.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.