Educació

Educació defensa ara la qualitat de la mostra de PISA

El departament ho aclareix amb els responsables de les proves després d’atribuir el mal resultat a una sobrerepresentació d’immigrants

Després que Educació atribuís els mals resultats de l’informe PISA, en part, a la “sobrerepresentació” de l’alumnat immigrant a les proves, el departament defensa ara la qualitat dels exàmens mostrals. Segons fonts del departament, el secretari de Polítiques Educatives, Ignasi Garcia Plata, s’ha posat en contacte amb els responsables de PISA i ha aclarit tots els dubtes que tenia sobre la representativitat de la mostra. Educació va atribuir els mals resultats, entre altres, al fet que el 24% dels alumnes que van fer les proves provenien de centres d’alta complexitat, quan en el conjunt del sistema aquest alumnat suposa un 14,5% del total. El departament ha conclòs ara, després de contactar amb els autors de l’estudi, que la mostra era correcta. “De les converses se n’ha clarificat la qualitat de la mostra PISA. Les divergències en la interpretació de la representativitat de la mostra han quedat aclarides i s’han pogut descartar tots els dubtes sobre la representativitat de la mostra respecte a la realitat social”, han dit fonts d’Educació.

El departament atribueix la primera anàlisi a “la limitació actual dels indicadors i d’estudis del departament i d’altres institucions per entendre més detalladament la realitat i l’increment de la complexitat, especialment acusada a Catalunya”. En aquest sentit, en la conversa s’han apuntat possibles noves anàlisis i estudis per comprendre amb més profunditat la població en edat d’escolaritat de cara a poder prendre decisions més ajustades. El departament ha traslladat als responsables de PISA “la confiança completa en la qualitat i rigor de les proves”, però sí que ha plantejat reptes que considera rellevants, especialment sobre “com millorar els mecanismes i les metodologies per analitzar la complexitat o com interpretar millor PISA i les dades existents per millorar el sistema educatiu”.

D’altra banda, la consellera d’Educació, Anna Simó, ha piulat a la xarxa social X, aquesta mateixa tarda, que “sobre PISA, no hi ha excuses. Tenim un problema que tenim identificat i que estem treballant per resoldre. Això va de pobresa infantil i segregació escolar, i aquest Govern està treballant com ningú per abordar-ho”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.