Infraestructures

Govern i Moncloa tanquen l’acord per la B-40 a canvi de 914 milions per a infraestructures

El pacte s’ha de firmar aquesta pròxima setmana

La Generalitat i el govern espanyol han arribat finalment a un acord sobre la B-40, que ha d’allargar la ronda Nord des de Terrassa a Sabadell i Castellar del Vallès. El pacte, que segons informa TV3, es firmarà aquesta pròxima setmana, inclou també la transferència de 914 milions d’euros per a executar diverses obres en infraestructures. La B-40 va ser una de les condicions de l’acord de pressupostos que el govern va arribar amb el PSC fa uns mesos i que s’hauria d’haver tancat aquesta primavera.

El paquet d’infraestructures són obres que ERC va incloure en els pressupostos de l’Estat i que ara executarà, tot i que la totalitat del cost l’assumirà el govern espanyol.

Entre les obres que es preveuen, més enllà de la B-40, hi ha millores a l’N-260, l’Eix Pirinenc, millores en les connexions a l’N-2 al Maresme i les autopistes AP-2 i AP-7, a més de dos nous intercanviadors entre la línia de Rodalies i la de Ferrocarrils a Sant Cugat del Vallès. El traspàs acordat, segons informa la televisió catalana, suma 914 milions, dels quals 384 seran per a la C-32, 250 per a l’AP-7 i l’AP-2, 260 per a l’N-260 i 20 per a l’intercanviador Rodalies-FGC.

L’anunci de l’acord arriba just quan aquesta pròxim dijous 6 de juliol se celebrarà la primer reunió de seguiment de l’acord dels pressupostos, que a part de la B-40 també incloïa la la licitació de l’ampliació de la dessaladora de Tordera, l’increment d’un 4% de les tarifes de tots els serveis socials, a més de desencallar el projecte del Hard Rock i la modernització de l’Aeroport del Prat, entre altres.

Fonts citades per l’ACN, expliquen que el protocol de l’acord no preveu que la B-40 sigui una via d’alta capacitat, que es limitarà al tram entre les dues cocapitals vallesanes i que se sufragarà íntegrament amb pressupost estatal i no de la disposició addicional tercera de l’Estatut, com volia el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.