Infraestructures

L’R2Sud recupera el servei sense incidències

La Cambra calcula que l’avaria ha fet perdre 470.000 hores de feina i ha afectat un milió de desplaçaments

Des de principis d’any la suma d’avaries s’hauria traduït en 700.000 hores perdudes

La línia R2Sud de rodalies ha recuperat aquest matí el servei habitual després de tres setmanes d’alteració per l’avaria del quadre de senyals de Gavà sense que de moment s’hagin produït incidències. Els usuaris han viscut la tornada a la normalitat amb una barreja d’alleujament i desconfiança pel temor a que dilluns la línia torni a presentar problemes. “A mi no em dona cap alegria pensar que funciona el tren, sé que demà tornarà a fallar”, ha explicat amb resignació l’Adriana Tortosa a l’Agència Catalana de Notícies a l’estació de Gavà. Tant ella com la resta d’usuaris afirmen que les darreres tres setmanes han estat caòtiques, i que amb el bus “trigaven el doble”. “M’he hagut de carregar de paciència, plorar molt, demanar perdó a la feina i de vegades agafar el taxi”, ha relatat Tortosa.

La Cambra de Comerç de Barcelona calcula que la incidència a l’enclavament ferroviari de Gavà, que es va produir l’1 de maig ha afectat 1.007.044 desplaçaments i ha suposat la pèrdua acumulada d’hores corresponents a 60.000 jornades laborals, ja que els usuaris afectats han perdut 471.343 hores laborables. La Cambra valora que Adif hagi aconseguit resoldre “en aquest termini una avaria que s’anticipava més llarga”, però “les xifres d’afectació calculades per la corporació reflecteixen l’extrema urgència que requeria la seva resolució, atesa la quantitat de línies afectades i l’alt volum de passatgers que mouen en dia feiner”. A més, la patronal ha recordat que durant aquest mes s’han produït altres incidències a Rodalies, com l’explosió d’una catenària sobre un comboi estacionat a l’estació de Manlleu que va causar retards en les línies R4, l’R3 i l’R1.

Segons els càlculs de la Cambra, des de l’1 de gener les diverses ’afectacions a la xarxa han alterat més d’un milió i mig de desplaçaments, el que s’ha traduït en gairebé 700.000 hores de feina perdudes. L’organització ha denunciat que les inversions en la xarxa ferroviària acumulen “20 anys de retard”, però confia que l’escenari “comenci a canviar ara que s’ha iniciat el desenvolupament de la primera fase del Pla de Rodalies, de moment a bon ritme, s’ha efectuat la compra de 101 nous trens per a la xarxa i s’estan executant actuacions essencials dins l’àmbit de la infraestructura i la senyalització”.

Alteracions a l’Intercity

Avui, i coincidint amb l’horari del cap de setmana, entre Gavà i Barcelona circulen quatre trens de Rodalies i dos de regionals per hora i sentit. Els dies feiners les freqüències són de set trens de Rodalies per hora i sentit en hora punta i quatre en hora vall, i dos trens regionals per hora i sentit. Avui encara hi ha alteracions als Intercity que circulen per via convencional, que presten el servei habitual excepte un per sentit que farà transbordament per carretera entre Barcelona i l’Hospitalet de l’Infant. La previsió és que demà tots aquests trens circulin amb normalitat.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.