Infraestructures

El govern estudia la nova proposta pel conveni per la B-40 entre Terrassa i Sabadell

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, assegura que estan en l’intercanvi d’esborranys i el termini de l’acord dels pressupostos s’acaba aquest mes

El govern de la Generalitat, entre els departaments de la Presidència i de Territori, ja treballen en la nova proposta del conveni d’acord i finançament amb el ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per fer la ronda nord dels sistemes urbans entre Terrassa, Sabadell i Castellar, o el què és el mateix, en la prolongació de la B-40 o quart cinturó però en format que no sigui d’autovia.

La ministra Raquel Sánchez ha assegurat que les converses entre les dues parts “avancen” després de la plantada que l’executiu català –encara amb Puigneró, de Junts, de conseller– va fer el juny passat al ministeri i els alcaldes de Terrassa, Sabadell, Castellar i agents econòmics sobre El futur de les infraestructures del Vallès, que incloïa precisament aquest suposat acord per la B-40, que la Generalitat negava perquè no hi havia concrecions. El conveni va ser un dels punts en els que ERC va haver de cedir –històricament sempre s’ha oposat a la B-40–per obtenir el suport del PSC en els pressupostos amb un explícit punt en el que es refermava que s’havia de fer “efectiu dins del primer trimestre del 2023”.

“Estem en plena fase d’intercanvi d’esborranys”, ha assegurat avui Sánchez en una atenció a mitjans. El conseller de Territori, Juli Fernández, ha confirmat que tenen un nou esborrany, i que s’està “treballant per complir els acords pressupostaris”. “El que hem d’intentar entre les parts és construir l’acord, i en això estem treballant”, ha reblat. Des de Presidència s’assegurava dijous que s’hi estava treballant i que la previsió era “complir els acords”, però que encara hi havia temps.

La proposta de primer conveni presentat pel govern espanyol i que només era un acord verbal preveia traspassar la titularitat, la gestió i els diners –a través de la disposició addicional tercera de l’Estatut– del tram d’aquesta autovia entre Terrassa i Sabadell, en format de ronda. Establia que el govern català havia de fer l’estudi informatiu i determinar-ne el traçat,adjudicar ie executar les obres. Un plantejament perquè en nou anys pogués estar feta la connexió fins a Sabadell des d’una rotonda on el Quart Cinturó s’acaba ara a Terrassa i connectant també amb la B-24 a Castellar del Vallès. Un traçat pactat en el pla de mobilitat del Vallès del febrer del 2021, que ja no agradava a ERC, que hi va presentar esmenes.

L’acord pressupostari ha tornat a mobilitzar la Campanya contra el Quart Cinturó amb una gran manifestació amb milers de persones el 26 de febrer a Sabadell, i més quan el lider del PSC, Salvador Illa, ha expressat la voluntat que l’autovia es prolongui fins al Vallès Oriental com estava projectada des dels anys 60 del segle passat.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.