Educació

Cambray vol “dissenyar junts” l’avançament del curs vinent amb una avaluació

El conseller d’Educació defensa que el lleure de tardes funciona

El govern té previst aprovar el nou currículum de batxillerat aquesta setmana i el de primària la que ve

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha insistit que el lleure educatiu de tardes al setembre està funcionant correctament i ha assegurat que les incidències són “mínimes”. Des del Parlament, ha afegit però que es vol millorar l’avançament del curs vinent i s’ha obert a “dissenyar junts”, amb la comunitat educativa, com serà. Així, i com ja havia avançat, Educació avaluarà amb mestres i professors, direccions, famílies i alumnes com ha anat l’avançament i el lleure de tardes enguany, avaluació que ha obert aquest dilluns també al Parlament i que hauria d’estar enllestida a principis d’any. D’altra banda, el govern té previst aprovar el nou currículum de batxillerat aquesta setmana i el de primària la vinent.

En la compareixença, el conseller ha repassat les “transformacions” introduïdes aquest curs escolar i n’ha apuntat de futures. Sobre l’avançament del curs escolar, ha celebrat que les prediccions negatives sobre com aniria aquesta novetat no han funcionat. Així, ha dit que s’ha donat una “màxima normalitat” en el lleure de tardes. Ha explicat que ja s’ha iniciat una avaluació sobre com s’ha desenvolupat aquest inici de curs, que durarà entre dos i tres mesos.

Una altra de les novetats que ha destacat és la reducció de ràtios a P3, on el 84,3% dels grups de l’escola pública tenen 20 alumnes o menys, percentatge que baixa al 56% en el cas de la concertada (que no està obligada a aplicar la mesura).

Per últim, ha anunciat que a finals d’octubre es publicarà el mapa de l’escola inclusiva, que es posarà en marxa una taula de participació per un sistema educatiu inclusiu i s’ha engegat una avaluació externa sobre l’escola inclusiva, que està previst que estigui enllestida a finals d’any. I és que Cambray ha afirmat que cal fer un “salt endavant” en l’escola inclusiva ja que tot i que cada any s’hi destinen més recursos no és pot afirmar que tots els alumnes que ho necessiten tenen ateses totes les seves necessitats.

En aquest sentit, ha afirmat que també és important marcar quin seria el pressupost necessari per arribar a aquesta situació i decidir com arribar-hi. Per aconseguir-ho, ha apuntat també que s’ha de categoritzar el cost de la plaça.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.