països baixos
L’onada de calor accentua el caos de l’aeroport d’Amsterdam
Les cues als controls de seguretat superen les 4 hores amb temperatures que superen els 39 graus
L’Aeroport Schiphol d’Amsterdam és el tercer aeròdrom més transitat pel trànsit internacional de passatgers, però des de maig, és també un dels punts d’origen més caòtics d’Europa: les cues per a creuar els controls de seguretat són línies de serpentines a la qual no es veu ni principi ni fi, i comporten unes cinc hores d’espera.
Passatgers lamentant amb plors la pèrdua del seu vol; nens arrossegant-se pel sòl de l’avorriment; ancians adormits en cadira de rodes sota una carpa a 39 graus; i famílies senceres intentant salvar el seu viatge d’estiu pregant el pas als que fan cua: volar des d’Amsterdam és un caos accentuat avui per l’onada de calor.
Schiphol insta a no acudir a l’aeroport més de quatre hores abans de la sortida del vol, però en molts casos això és una garantia de pèrdua de l’avió perquè les cues, només amb maleta de mà –sense comptar les cues de facturació d’equipatge– superen les 4 hores, segons ha pogut comprovar Efe aquest dimarts en l’aeròdrom neerlandès.
Demanar ajuda no serveix de res, ja que els responsables de la instal·lació no es responsabilitzen del caos que sorgeix de la falta de personal de seguretat, maletes i neteja, una cosa a la qual els seus caps no han sabut posar remei, malgrat el diàleg amb els sindicats: exigeixen pujades de sou, millors horaris, i una reducció de la pressió laboral, però fins ara només s’han aconseguit alguns pegats que no resolen la situació, com un pagament extra per treballar a l’estiu.
De moment, Schiphol ha assumit que l’estiu serà caòtic i ha demanat a les aerolínies que cancel·lin vols o els desviïn a altres aeroports locals per a reduir el nombre de passatgers que passen per Amsterdam.
Al juliol, es permet la sortida diària de màxim 67.500 viatgers i a l’agost 72.500, ha confirmat el president del grup Schiphol, Dick Benschop.
L’organització d’agències de viatges, ANVR, acudirà als tribunals per a obligar a Schiphol a compensar els danys causats, ja que tem que les agències afrontin problemes financers si han de compensar als afectats.
Ara com ara, Schiphol ha instal·lat carpes en l’exterior perquè els passatgers facin cua a l’ombra, especialment en un dia en què l’onada de calor ha elevat les temperatures a més de 39 graus.