Les noves mesures del govern per reduir el trànsit a l’AP-7: Carrils addicionals i restricció de camions
Posarà en funcionament un sistema de grues en diferents punts per retirar amb celeritat els vehicles accidentals
Es limitarà la circulació de camions els divendres i dies previs a festius
El govern començarà a implementar a partir del pont de Sant Joan les noves mesures per fer front a l’augment del trànsit a l’AP-7 després de la supressió dels peatges.S’habilitarà un nou carril addicional a l’AP-7 nord, entre Sant Celoni i Parets del Vallès i es limitarà la circulació de camions per la dreta en trams de l’AP-7 i a una velocitat màxima de 80 km/h els divendres o dies previs a un festiu. A més, també es posarà en funcionament un sistema de grues a diferents punts de l’autopista per retirar vehicles accidentals de forma ràpida. Les restriccions de camions entrarà en vigor per Sant Joan i es repetirà durant tots els caps de setmana de juliol i dates especials d’intensitat de la mobilitat.
Així ho ha informat el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, en la roda de premsa posterior al consell executiu. Elena ha recordat que aquest any “ hi ha 74 persones que han perdut la vida; un 22% menys d’accidentalitat però el nombre de persones és només un menys que l’any 2019”. Amb l’objectiu de “reduir l’accidentalitat” davant la “saturació” de l’autopista AP-7, s’ha apostat per introduir modificacions per millorar la gestió del trànsit, que consisteix, entre d’altres, en “un carril addicional nou i segur” de Parets a Sant Celoni per Sant Joan. També ha informat d’un carril addicional a la C-32 nord, de Llavaneres fins a Montgat.
Reduir la velocitat
Aquestes mesures s’haurien d’afegir la proposta del govern de reduir a 110 km/h la velocitat a l’AP-7 i a 100 km/h en trams on hi ha acumulació.
d’accidents a la part central de l’AP-7 / B30.
També s’establirà una limitació de la circulació de camions per la dreta i a 80 km/h en el tram d’AP-7 de dos carrils al sud del país i al tram central de l’AP-7 els dies d’especial confluència de trànsit, els divendres o bé els dies previs a un festiu a partir de les 5 de la tarda. I també es treballa en un pla d’aparcaments per a transportistes que els garanteixi el descans en diferents punts de l’AP-7.
Per controlar la velocitat, el Departament d’Interior licitarà aquest 2022 la instal·lació del sistema de velocitat variable a la C-58 i la iniciació dels projectes per instal·lar sistemes de velocitat variable a l’AP-7 centre (entre Santa Perpètua de la Mogoda i el Papiol), a l’AP-7 Nord (entre Sant Celoni i la Roca del Vallès) i a la C-33 (entre Parets del Vallès i el Nus de la Trinitat).
Crítiques al govern espanyol pels peatges
L’Executiu català considera que l’alliberament dels peatges s’ha fet “sense cap planificació” i que hi ha un problema estructural a l’AP-7 i reclama un compromís clar del govern espanyol amb les infraestructures a Catalunya com l’ampliació d’un tercer carril a Tarragona, la connexió de l’AP-7 amb l’A-7 per derivar part del trànsit a aquesta autovia gratuïta, l’ampliació de la capacitat de l’enllaç de l’AP-7 amb l’A-2 en sentit nord a Martorell o la finalització de les obres de la N-II entre Tordera i Vidreres.