Infraestructures

Terrassa i Sabadell demanen acabar la B-40 fins a Abrera

Els ajuntaments de Terrassa i Sabadell han demanat, mitjançant una al·legació conjunta al pla de mobilitat del Vallès, que el quart cinturó, la B-40, s’acabi entre Abrera i Sabadell. Actualment els trams de Terrassa i Abrera estan en funcionament, mentre que el de Viladecavalls a Abrera està en obres, tot i que sense data d’acabament, i el que hauria d’unir Terrassa amb Sabadell no té projecte constructiu però sí una reserva de sòl i un acord polític entre les dues cocapitals i la Generalitat, tot i que és de competència estatal. A més, Podem, al govern de Sabadell amb el PSC, i ERC, al govern de Terrassa amb Tot per Terrassa, s’han manifestat més d’un cop en contra d’aquesta autovia.

Les al·legacions conjuntes al pla de mobilitat del Vallès, que també inclouen la línia R4 de rodalies a l’aeroport del Prat o la creació d’un túnel ferroviari de FGC que travessi Horta, són una mostra de l’aliança entre les dues grans ciutats vallesanes, la tercera i la cinquena del país, que ahir van exemplificar els alcaldes de Terrassa i Sabadell, Jordi Ballart i Marta Farrés. L’acord es basa en el fet que les dues ciutats, per la demografia, economia, xarxa educativa i científica, densitat de serveis i intensitat i diversitat d’activitat ciutadana, “constitueixen potents sistemes urbans en el marc de la comarca del Vallès Occidental i de l’entorn metropolità de Barcelona”. En l’acord s’estableix la creació d’una comissió bilateral que es reunirà a partir del setembre.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.