Sareb cedeix a Barcelona 200 pisos per emergències socials
L'Ajuntament barceloní disposarà d'aquests pisos durant els propers 8 anys
La Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) ha firmat aquest dimecres un acord amb l'Ajuntament de Barcelona per a la cessió temporal de 200 habitatges per destinar-les a situacions d'emergències socials. Sareb, que ja va cedir 900 habitatge a la Generalitat de Catalunya, signar el primer conveni amb un gran consistori municipal de l'Estat espanyol amb competències sobre habitatge.
L'acord estableix que l'Ajuntament de Barcelona s'encarregarà de la gestió dels immobles durant un període de 8 anys. La cessió es farà efectiva a principis del 2016, tot i que se'n lliuraran de forma immediata una cinquantena per destinar-los a els casos de major gravetat. L'acord també contempla que un 50% dels pisos cedits estan ocupats i que haurà de ser el propi consistori qui s'encarregui de regularitzar la situació de les famílies que hi viuen.
El lloguer s'ajustarà a la realitat econòmica de cadascun dels inquilins, però en cap cas aquesta renta més la suma dels subministraments bàsics pot superar el 30% dels ingressos.
Els habitatges es cediran en condicions d'habitabilitat, però que si s'han d'efectuar algun tipus de reforma, el conveni estableix que les despeses es repartiran a parts iguals entre Sareb i l'Ajuntament de Barcelona.