Política

El metro tanca accessos i posa trens buits per digerir la munió

Protecció Civil acaba cridant a no accedir a la Via amb l'L1, amb esperes d'una hora a l'andana

La Renfe compta que 180.000 persones van utilitzar els seus trens

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va anunciar, tres dies abans de la Diada, que entre la una del migdia i dos quarts de nou de la nit les línies de metro circularien amb els intervals de 4-5 minuts dels dies festius llevat de l'L1, la que presta servei directe a la Meridiana, on els combois circularien cada menys de quatre minuts, com els dies feiners.

Prevista molta afluència

Es calculava que, entre les dues del migdia i les vuit del vespre la màxima afluència seria a les estacions Arc de Triomf, Marina, Glòries, Clot, Navas, la Sagrera i Fabra i Puig, a mes dels enllaços de Catalunya, Urquinaona i Espanya amb altres línies principals. Vint-i-dues línies de bus que circulen o travessen per la Meridiana van haver de ser desviats o restringits a partir de les dues del migdia.

El matí de la Diada, la Renfe va anunciar la desconvocatòria de vaga i que es prestaria el servei de festiu. No hi hauria, però, horaris nous als inicialment previstos de serveis mínims, tot i que a les onze del matí a les estacions ja s'anunciava que hi hauria més trens i la freqüència regular d'un festiu es va recuperar progressivament.

Els combois es van omplir de gom a gom a les línies R1, R2, R3 i R4 de Rodalies i, al migdia, els trens dels Ferrocarrils de la Generalitat ja anaven plens i les portes de sortida estaven totalment obertes. A la una els combois de l'L1 del metro ja anaven plens i es congestionaven les andanes de l'estació de plaça de Catalunya, de manera que part dels passatgers renunciaven a pujar al tren perquè esperaven tenir més sort al següent.

La munió de passatgers anava en augment fins que, a les quatre de la tarda, hora d'inici de la Via Lliure a la Meridiana, les línies de metro que serveixen aquest eix es van col·lapsar. En una hora el metro havia registrat l'entrada de 110.000 persones, un 20% més que el passatge d'hora punta de dia feiner. A TMB es van veure obligats a tancar puntualment accessos com el de Jonqueres de l'estació d'Urquinaona, o bé es redistribuïa la gent a l'estació d'Espanya per tal de dirigir els passatgers a altres accessos menys plens i va posar en servei trens buits per anar a descongestionar estacions, segons va informar l'empresa a les agències.

Trens plens sense parar

Amb les andanes plenes a vessar, el personal va tancar puntualment l'accés perquè els passatgers no s'aboquessin a les vies i molts trens no feien parades perquè anaven desbordats. El tancament puntual d'accessos afectava l'L1, però també l'L5. TMB va recomanar utilitzar l'L2 a Universitat per accedir a la manifestació, però aquesta també es va congestionar. L'empresa va recordar que, des de feia una setmana, advertia que la capacitat de la xarxa era limitada i que les aglomeracions que es produïen eren previsibles.

La situació excepcional va obligar Protecció Civil de la Generalitat a fer una crida perquè els ciutadans no utilitzessin l'L1 per anar a la Meridiana perquè estava “massa plena” i els instaven a buscar alternatives de metro i autobús, com ara caminar fins a la Via des de la parada de Camp de l'Arpa de l'L5 o dels Encants de l'L2. La Renfe va informar que ahir 180.000 persones s'havien desplaçat fins a Barcelona amb els serveis de Rodalies i Regionals.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.