40.000 ‘candidats' de Junts pel Sí
La candidatura ja voreja l'objectiu de tenir tants adherits com voluntaris per al 9-N
La llista es mostra convençuda que aconseguirà la majoria absoluta el 27-S
Junts pel Sí continua superant registres. Primer va aconseguir 13.500 adherits en menys de 24 hores i ara ja voreja els 40.000 candidats virtuals, els mateixos que hi va haver per la consulta del 9-N. En veure aquesta mobilització, a la llista es mostren convençuts que el 27-S podran assolir majoria absoluta, com ahir va assegurar el portaveu d'ERC i número 9 de la candidatura per Girona, Sergi Sabrià.
El 5 d'agost Junts pel Sí va donar el tret de sortida a la campanya Fes-te candidat pel sí amb l'objectiu d'arribar fins als 13.500 suports per simbolitzar que cadascun dels 135 escons del Parlament tenia 100 ciutadans al darrere. Els voluntaris es podien inscriure a través del web www.juntspelsi.cat i les previsions es van desbordar. En menys d'un dia es va superar aquesta xifra i els ideòlegs de la campanya es van marcar una altra fita: obtenir 40.000 adherits en referència als 40.000 voluntaris que va haver-hi per la consulta del 9-N. Ahir, a l'hora de tancar aquesta edició, l'objectiu ja era gairebé un fet i només quedaven ratificar uns pocs suports per superar el llindar.
Però Junts pel Sí no es quedarà a la frontera dels 40.000, sinó que anirà més enllà perquè el registre estarà obert fins al 28 d'agost. Els ciutadans s'hi inscriuen amb nom i cognoms, faciliten un correu electrònic i el DNI. L'adhesió només queda validada quan la persona respon el correu enviat pels organitzadors. Però el procés passa un segon filtre en què es repassen els noms inscrits per evitar els que puguin ser ofensius o ser repetits. Cada persona també deixa un missatge al web per explicar el motiu pel qual s'ha fet candidat pel sí. “Si no ho fem nosaltres no ens ho farà ningú” o “Per la dignitat del poble català” són dos dels moltíssims arguments que s'exposen. El pas que fan els adherits no serà merament simbòlic. A partir d'aquesta base de dades, Junts pel Sí elaborarà un llistat de persones per tal que facin d'apoderats o interventors de la candidatura o participin com a col·laboradors en els actes electorals.
Tot aquest escenari fa que Junts pel Sí sigui molt optimista de cara a les eleccions del 27 de setembre i el dirigent republicà Sergi Sabrià ahir va apostar que aconseguiran la majoria absoluta: “Entre tots hem fet la millor de les eines possibles per portar a terme el projecte que tenim”, va subratllar en una entrevista a TV3, i hi va afegir que ERC se sent “molt còmoda” en aquesta coalició.
Un debat “encallat”
Per la seva banda, el cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, considera que el debat sobre la reforma constitucional que tornava a obrir Mariano Rajoy està “encallat” i ahir va recordar al president espanyol que “insistir-hi fa perdre el temps”. Romeva entén que no hi ha cap mena de voluntat d'impulsar una reforma que tingui en compte les reivindicacions catalanes i va subratllar que, quan s'ha intentat des de Catalunya, la resposta ha estat sempre “una porta tancada o un telèfon despenjat, quan no és directament una humiliació, una querella o un insult”. Romeva va confirmar la seva presència a la manifestació de la Diada, però va evitar valorar si el president de la Generalitat, Artur Mas, hi ha d'anar.
LA DATA
TV3 retira el logo de “Junts”
TV3 va retirar dimarts al migdia el logotip de la campanya d'estiu “Junts” de manera cautelar a l'espera del resultat del recurs presentat per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) davant la Junta Electoral Central. Malgrat que l'ens públic no està d'acord amb el requeriment de retirada de la imatge per part de la junta electoral provincial, la televisió pública va aturar dimarts la campanya per poder-ne treure el logotip i tornar-la a reiniciar dimecres, ja sense la imatge. La junta electoral provincial de Barcelona va requerir dilluns que TV3 retirés aquest logotip perquè s'assembla massa a la marca electoral sobiranista de Junts pel Sí. La junta va estimar parcialment el recurs que havia presentat el PSC i va argumentar que la difusió del logo té una “incidència electoral sobrevinguda indubtable”, tot i que va admetre que això no va ser buscat perquè la campanya televisiva va posar-se en marxa el 24 de juny, abans, per tant, que es tanqués l'acord de la candidatura independentista.