economia
Nissan i Honda inicien les negociacions per a la fusió i crear el tercer grup automobilístic més gran del món
La futura estructura tindrà un hòlding com a paraigües i inclourà a Mitsubishi
Les companyies esperen tancar les converses el juny que ve i començar a operar el 2026
Les companyies automobilístiques japoneses Nissan Motor i Honda Motor han començat aquest dilluns unes negociacions per a la seva fusió que esperen concloure el juny que ve, amb el hòlding sortint a Borsa l’agost de 2026, segons han anunciat en una roda de premsa conjunta. Les empreses, dues de les principals marques del país asiàtic, han comparegut davant la premsa a Tòquio per anunciar l’inici d’unes converses que tenen per objectiu el naixement del tercer grup automobilístic més gran del món per volum de vendes, per darrere de la també nipona Toyota Motor i l’alemanya Volkswagen AG.
Les dues empreses nipones han signat aquest dilluns un memoràndum d’entesa en el qual defineixen els següents passos i amb el qual busquen “combinar les seves fortaleses i reduir les seves debilitats”, ha explicat el president i director executiu de Nissan, Makoto Uchida, durant la compareixença. Mitsubishi Motors, de la qual Nissan posseeix el 34%, també considera quin serà el seu rol dins d’aquesta nova unió i ha dit que donarà la seva resposta a final d’aquest mes de gener, segons ha explicat el seu president, Takao Kato, que també ha participat en la roda de premsa i ha celebrat les converses entre Nissan i Honda.
Toshihiro Mibe, president d’Honda, ha destacat el complex ambient en el qual s’enfronta la indústria automobilística i la necessitat de millorar la cadena de valor, així com la importància d’incorporar les noves tecnologies com l’electrificació o els vehicles intel·ligents.
Segons Mibe, les sinergies de la nova empresa podrien generar un benefici operatiu de 6.000 milions d’euros, amb l’objectiu que amb vista al futur pugui ser 18.000 milions d’euros.
El líder d’Honda considera que la integració de les companyies és l’única manera de mantenir la competitivitat davant de noves empreses emergents, especialment en regions com a la Xina.