Medi ambient

medi Ambient

Dos petroliers russos, en risc d’enfonsar-se a l’estret de Kertx

Els vaixells transporten en total prop de nou mil tones de fueloil

El fort temporal que afecta l’estret de Kertx, que uneix el Mar Negre i el Mar d’Azov, ha provocat danys greus a dos petroliers russos i un vessament de cru. Les dues naus carreguen en conjunt prop de nou mil tones de fueloil.

Un dels vaixells, el Volgoneft 212, ha perdut la proa i el Volgoneft 239 ha encallat després de diverses hores a la deriva. Un tripulant de la primera embarcació ha mort i els altres dotze han estat rescatats amb vida. Onze mariners han estat hospitalitzats per hipotèrmia, dos d’ells en estat greu a la ciutat d’Anapa, segons l’agència russa Tass. A l’altre petrolier, hi naveguen catorze mariners, que esperen per a ser rescats.

Les autoritats russes han enviat dos remolcadors i dos helicòpters Mi-8 a la zona. El president rus, Vladímir Putin, ha ordenat la creació d’un grup de treball per organitzar les operacions de rescat liderat pel vice-primer ministre Vitali Saveliev i amb els titulars d’Emergències, Alexander Kurenkov, i el de Recursos Naturals, Alexander Kozlov. El portaveu del Kremlin, Dmitri Peskov, ha explicat a la premsa local que el grup de treball també s’encarregarà “de la liquidació de les conseqüències del vessament de combustible”, recull l’agència Efe.

Un portaveu dels serveis d’emergències ha explicat que cada petrolier, d’uns 130 metres d’eslora, “transporta aproximadament unes 4.300 tones de fuel”. De moment es desconeix quina quantitat de combustible s’ha pogut vessar al mar.

Les autoritats han obert dues investigacions penals per esclarir les causes dels dos accidents marítims. Les fortes ràfegues de vent que bufen a l’entrada de l’estret com l’onatge podrien haver provocat un error de navegació dels seus tripulants.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.