Urbanisme

Sabadell planteja soterrar un 64% de la ronda Nord

L’Ajuntament de Sabadell planteja soterrar el 64% del traçat de la ronda Nord al seu pas per la localitat. La via ha de connectar Castellar, Sabadell i Terrassa amb un vial de dos carrils per sentit, com a extensió de la B-40 des del nord de Terrassa, on avui dia mor en una rotonda.

Dels 3,5 quilòmetres de la ronda Nord al seu pas per Sabadell, l’Ajuntament planteja que 2,35 siguin soterrats. El plantejament passa per dos túnels, un en trama urbana, just per sota del passeig de les Palmeres, d’un quilòmetre de llarg, i un altre, d’1,2 quilòmetres, en l’àmbit del rodal.

El consistori assegura que s’adapta als criteris de la Generalitat, després que aquest dimecres el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, va assegurar que la via no podia ser totalment soterrada i que els ajuntaments de Sabadell i Terrassa s’haurien d’ajustar al pressupost previst, de 200 milions d’euros.

El traçat de Terrassa

Per la seva banda, l’Ajuntament de Terrassa també ha dibuixat la seva proposta de traçat en el seu terme municipal, amb quatre túnels i quatre ponts per salvar les diferències de cota en un tram que passa eminentment per entorn agrícola i forestal.

Amb tot, el proper 13 de desembre la conselleria de Territori acollirà una reunió per abordar el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, amb la participació dels representants locals i on es preveu abordar la futura ronda Nord.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.