Economia

Pesca

Els pescadors en peu de guerra per la proposta de limitar l’activitat d’arrossegament a 27 dies a l’any

Front comú de pescadors i la Generalitat per frenar la proposta de limitar la pesca d’arrossegament a 27 dies anuals, com proposen des de la Comissió Europea, per reduir l’activitat al Mediterrani. Consideren que, de prosperar, suposaria una “sentència de mort” per la flota que manté en actiu 200 vaixells a Catalunya que aporten el 60% de la facturació del conjunt de les confraries.

El sector considera inviable la proposta realitzada per l’antic comissari de pesca sortint, el lituà Virginijus Sinkevicius, que implica reduir el 79% de l’activitat, passant dels 130 dies de mitjana anuals a feinejar només 27 dies i una reducció del 30% dels límits de captures per la gamba vermella fins al topall de 551 tones a l’any.

Tant el sector com el Departament d’Agricultura confien que el nou comissari de pesca, el xipriota Costas Kadis, sigui més sensible a les demandes dels països mediterranis i permeti una moratòria per redefinir el metodologia de càlcul de l’estat dels estocs de peix.

El director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, Antoni Espanya, coincideix plenament amb el plantejament de les confraries. A més, recorda que tant el Ministeri d’Agricultura com els governs francès i italià aposten per una moratòria del pla que permeti avaluar la metodologia utilitzada per l’executiu comunitari a l’hora de calcular els estocs reals de peix que hauria estat utilitzada com a base per fonamentar la retallada a l’arrossegament. El president de la Confraria de Pescadors de la Ràpita i de la Federació Territorial de Confraries de Tarragona, Eusebi Rosales, manté que “cap empresa del món pot treballar tants pocs dies” i qualifica la mesura “d’aberració” i l’atribueix, en bona part, al desconeixement del sector mediterrani que tenia l’excomissari i la tecnoburocràcia europea.

Consumir més peix

El Grup d’Acció Local de Pesca (GALP) Mar de l’Ebre ha presentat aquest matí al port de Deltebre una campanya destinada a promoure el consum de peix fresc de les cinc llotges del territori. A través de les peixateries que acudeixen diàriament a les subhastes, es distribuiran distintius a les caixes de peix i es repartiran bosses amb el lema “Si és de llotja, és boníssim!”.

La campanya promocional, que s’allargarà fins passat Reis, vol posar en valor la “qualitat i excel·lència” dels productes marítims del territori, tant de pesca com d’aqüicultura, així com la importància del consum de quilòmetre 0.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.