Medi ambient

medi AMBIENT

Cotxes fora per lluir platja a Vilassar

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic ha començat les obres de renaturalització del tram de platja comprès entre l’espigó del Club Nàutic de Vilassar de Mar i la riera de Vinyals de Cabrera de Mar. Aquesta actuació, que s’allargarà tres mesos, inclou la supressió de tot l’aparcament a peu de platja, davant de l’estació de Renfe, que comparteixen els dos municipis i que ahir ja estava pràcticament buit i amb l’accés tancat des de l’N-2.

Les màquines treballen per reforçar amb una escullera la zona on hi havia l’antic restaurant Palomares, que es va enderrocar a finals de setembre afectat per la llei de costes. El projecte preveu obrir en aquest tram un vial de pas de 3,50 metres per a l’accés exclusiu de vehicles autoritzats. La resta de l’espai es cobrirà amb vegetació autòctona i es posaran passeres per accedir a la platja a cada 200 metres. Les zones de plantació estaran delimitades amb tanques de fusta, en les quals es plantaran espècies resistents a la salinitat per la proximitat al mar. “És un sentiment ambivalent perquè no podem tenir un espai natural més bonic i l’aparcament que ens fa falta”, lamenta l’alcaldessa de Vilassar de Mar, Laura Martínez, d’un projecte dins els límits costaners en què res tenen a dir els ajuntaments. “La decisió no és nostra i poc teníem a batallar”, apunta l’alcaldessa, que indica que han incidit perquè el vial tingui més amplada per quan s’hagi d’accedir al sistema de sanejament i dels col·lectors que bombegen a la depuradora de Mataró.

La decisió de treure l’aparcament públic ha suposat un “problema logístic” per als qui tenien l’aparcament públic a tocar de l’estació de tren. “No tenen cap alternativa on aparcar i també ens devalua l’oferta econòmica i el preu de sortida de les guinguetes”, reconeix l’alcalde de Cabrera de Mar, Òscar Fernàndez, decebut amb les conseqüències de l’obra, que ha obligat l’Ajuntament a regular durant tot l’any l’estacionament per a residents al veïnat del Pla de l’Avellà, al davant de l’estació. L’alcalde lamenta que la Generalitat deixés perdre l’oportunitat de comprar el solar on anys després es va fer un supermercat.

Els ajuntaments també han defensat que es deixi entrar i aparcar els conductors amb mobilitat reduïda coincidint que s’instal·len els serveis de bany adaptat en aquest tram de platja.

L’espigó de Premià, a la recta final

El Ministeri ha reprès l’actuació que tenia pendent a Premià de Mar. Les grues treballen per enllestir l’espigó que es va fer submergit davant de l’estació de trens i que s’alçarà per sobre el nivell de l’aigua per protegir la platja que es va reomplir. Els treballs per recuperar el tram central de la platja del municipi, on s’han abocat 350.000 metres cúbics de sorra del fons marí, incloïen la construcció de dos espigons, un dels quals es finalitza ara amb part del material que es va deixar a l’antic camí per fer l’illa submergida que protegeix la platja. El regidor d’Urbanisme, Antoni Subirà, explica que la previsió és acabar l’obra en cinc setmanes si el temps ho permet. L’actuació ha estat la primera del pla consensuat amb l’Estat el 2015, amb un cost de gairebé 5 milions d’euros que s’ha pogut beneficiar dels fons europeus Next Generation.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.