Economia

europa

Volkswagen planeja tancar tres plantes i fer desenes de milers d’acomiadaments a Alemanya

L’empresa automobilística avisa que el cost de les fàbriques alemanyes és “entre un 25 i un 50% per sobre l’objectiu”

Volkswagen ja no descarta el tancament de fàbriques a Alemanya i, de fet, admet obertament que les seves plantes al país “no són prou productives” i costen entre un 25 i un 50% més dels objectius de l’empresa.

De fet, en un comunicat intern enviat als treballadors, Volkswagen ha admès que actualment algunes de les fàbriques a Alemanya són “el doble de cares” que les de la competència, mentre que la companyia no guanya prou diners amb una venda de cotxes “estancada”. “No podem continuar com fins ara”, ha dit el CEO de Volkswagen Passenger Cars, Thomas Schäfer.

Tot i que l’empresa no ha volgut concretar els plans, els representants dels treballadors han dit que els han informat del tancament de tres plantes i de desenes de milers d’acomiadaments.

“Actualment, no estem guanyant prou diners amb els nostres cotxes. En paral·lel, els nostres costos d’energia, materials i personal han continuat augmentant”, ha reconegut Schäfer, que considera que la situació no es pot mantenir “a llarg termini”. “Hem d’anar a l’arrel del problema: no som prou productius a les nostres instal·lacions alemanyes i actualment els nostres costos de fàbrica estan entre un 25 i un 50% per sobre de l’objectiu”, ha insistit el CEO de Volkswagen Passenger Cars.

Schäfer: “Cal rebaixar els costos laborals”

“Això vol dir que no podem continuar com abans. Hem de trobar ràpidament una solució conjunta i viable per al futur de la nostra empresa”, ha recalcat el CEO de Volkswagen Passenger Cars, que ha apuntat directament als “costos laborals”. “Són significativament massa elevats per a un fabricant o un proveïdor intern, tant en comparació interna com en comparació amb la mitjana de la indústria”, ha criticat Schäfer. “És per això que Volkswagen farà propostes concretes per reduir els costos laborals a la negociació col·lectiva prevista per dimecres vinent”, ha avançat Schäfer, que avisa que l’estratègia de l’empresa es manté “inalterada” i que es continuarà treballant amb els representants dels treballadors per “trobar solucions” que assegurin el futur de Volkswagen.

“Una cosa és clara: la situació és greu i la responsabilitat dels negociadors és immensa. La tasca ara és treballar conjuntament amb els representants dels empleats per salvaguardar el futur de Volkswagen AG i les seves marques Volkswagen Passenger Cars, Volkswagen Group Components i Volkswagen Commercial Vehicles”, ha enumerat Gunnar Kilian, membre de la Junta de Grup de Recursos Humans i Director Laboral. “Sense mesures integrals per restablir la nostra competitivitat, no ens podrem permetre inversions futures essencials”, ha detallat Kilian, que ha posat sobre la taula dels sindicats les “solucions” per fer més viable econòmicament la multinacional automobilística.

“Les solucions presentades estan pensades per augmentar notablement la rendibilitat de l’empresa per poder finançar el nostre futur. Després de tot, només podem oferir llocs de treball segurs si tenim èxit en les nostres activitats empresarials”, ha recalcat David Powels, director financer de Volkswagen Passenger Cars, que ha parlat d’una rendibilitat necessària del 6,5% el 2026.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.