Infraestructures i serveis
Renfe valora la primera setmana de tall ferroviari al sud com a “raonablement positiva”
El director de Rodalies Renfe, Antonio Carmona, assegura que s’està fent seguiment per veure si calen millores
Queixes dels municipis de la R2 sud
El director de Rodalies Renfe, Antonio Carmona, creu que la primera setmana del tall ferroviari al sud, entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona, per les obres del corredor mediterrani al túnel de Roda de Berà, ha estat “raonablement positiva”. En una entrevista a TVE, ha assegurat aquest divendres que s’ha treballat durant molt mesos per activar un pla alternatiu per carretera que permeti garantir la mobilitat i que s’està fent “un seguiment exhaustiu” per veure anar implantant millores, si calen, davant les queixes dels usuaris de la R2 que a primera hora es troben amb trens plens de passatgers. Carmona ha tornat a destacar la importància de les obres, que s’allargaran durant cinc mesos i que afecten a milers d’usuaris de les línies de les línies R14, R15, R16, R17 i RT2. “Una actuació d’aquest tipus suposa estressar el sistema” i, per tant, segons ha explicat “qualsevol incidència pot repercutir en l’oferta ferroviària”. Pel que fa a la possible pèrdua d’usuaris davant l’increment de trànsit a l’AP7, el director ha apuntat que “sempre que hi ha reprogramació de serveis” els viatgers busquen la millor manera d’arribar al seu destí però confia que continuïn utilitzant Renfe que finalitzin els treballs.
Cunit reclama millores
Durant la primera setmana, des dels ajuntaments afectats per les obres han reclamat millores en el pla alternatiu. Aquest divendres ha estat el consistori de Cunit, el que ha reclamat a Renfe i la Generalitat “solucions immediates al col·lapse”. Asseguren, en un comunicat, que les queixes d’usuaris, sobretot dels trens de primera hora de matí, han estat constants. Apunten que els canvis passarien per millorar la coordinació i pel reforç de Rodalies ja sigui “incrementant vagons als trens existents” o “allargant els recorreguts d’inicia i final a Vilanova i la Geltrú, fins a Sant Vicenç de Calders. “Ens preocupa i molt les situacions d’inseguretat que es donen als trens a causa de la multitud de persones que hi pugen”, ha assegurat el primer tinent d’alcalde, Jaume Casañas. Un altres dels municipis de la línia R2 Sud, Cubelles, també ha reclamat més freqüències i més vagons. L’alcaldessa, Rosa Fonoll, ha demanat reunir-se amb Carmona per tractar la problemàtica.
Està previst que dilluns es reuneixi el director de Rodalies amb representants dels ajuntaments de Tarragona per fer balanç de la primera setmana. Estarà acompanyat del subdelegat del govern a Tarragona, Santiago Castellà i d’un representant del departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat.