Les obres del túnel de Roda de Berà interromprà la circulació de trens durant cinc mesos
Els usuaris de les línies les línies R14, R15, R16, R17 i RT2, que són les de l’Ebre i Tarragona han de buscar alternatives perquè tenen els dies comptats per continuar agafant el tren. A partir de l’1 d’octubre les obres del túnel de Roda de Berà obligaran durant cinc mesos a interrompre la circulació ferroviària entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders.
Mentre durin les obres, Renfe ha previst un servei alternatiu amb més de 600 viatges i 30.500 places diàries d’autobús per garantir la mobilitat dels viatgers de les línies regionals del sud. El consell d’administració de Renfe ha aprovat aquesta setmana l’adjudicació del contracte de 87 autobusos que prestaran el servei entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders a l’UTE Tarragona, per un import de 29,2 milions d’euros.
Aquests autobusos realitzaran trajectes directes i amb parades intermèdies, i n’hi haurà també amb destinació a Salou-PortAventura. El servei alternatiu per carretera estarà sincronitzat amb els horaris de Rodalies. Entre els usuaris n’hi ha que confiaran amb el transport per carretera o triaran agafar el tren d’alta velocitat Avant, que no queda afectat per les obres i que farà el trajecte Tortosa-l’Aldea-Amposta fins a Sants, a partir de l’1 d’octubre. També hi ha qui ha decidit buscar nous allotjaments per no tenir problemes a l’hora de desplaçar-se per feina o estudis.
L’ample de via
Amb un pressupost de més de 16 milions d’euros, els treballs contemplen l’ampliació del túnel de Roda de Berà per adaptar-lo a l’ample mixt, mitjançant la implantació del tercer carril a les dues vies, cosa que permetrà la circulació de trens d’ample estàndard i ibèric.
Aquest matí ha tingut lloc una reunió amb tots les parts implicades --ministeri, Generalitat, ajuntaments, i usuaris-- a la subdelegació del govern espanyol a Tarragona per conèixer el detall de l’operatiu.El secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano, ha reconegut que “venen uns mesos molt complicats” per a les estacions afectades però ha afegit que l’obra serà clau per avançar en la continuïtat del Corredor Mediterrani a Catalunya”.
Tant els batlles com des de la Plataforma Dignitat a les Vies han lamentat que encara no s’hagin fet públics els horaris. Santano també ha anunciat que Renfe posarà freqüències de tren de Tarragona cap a Barcelona cada 30 minuts, un cop acabats aquests treballs.
Demandes del territori
El pla preveu que la ciutat de Tarragona tingui dues parades d’autobusos per absorbir els passatgers. Una d’elles a prop de la mateixa estació de trens – a la plaça dels Carros- i l’altra a l’estació de Battestini, les obres de les quals s’acabaran aquest octubre. El seu alcalde, Rubén Viñuales, ha demanat que el municipi concentri totes les freqüències a Battestini per tal de millorar la mobilitat a la Part Baixa. Per la seva banda, l’alcaldessa de Valls, Dolors Farré, ha tornat a denunciar el “dèficit” ferroviari que pateix el municipi i ha lamentat que faci més de vint anys que reclamen a Renfe que passin més freqüències.Altafulla i Torredembarra són dos dels municipis més afectats per la manca de circulació ferroviària i només tindran autobusos