Infraestructures

mobilitat

Adif inicia la fase de proves a les vies d’alta velocitat a l’estació de la Sagrera

Adif ha iniciat la fase de proves de les noves vies d’alta velocitat de l’estació de la Sagrera, on s’usen per primera vegada vehicles ferroviaris d’amplada estàndard. Les proves ha de garantir que els trens del corredor entre Barcelona i la frontera francesa passin pel seu interior per una de les vies -la del costat mar- abans de finalitzar l’any. A més, s’habilitaran quatre de les deu vies a la Zona de Tractament Tècnic de Trens (ZTTT), que de moment només estaran disponibles per estacionar els trens però que ja serviran per descongestionar l’estació de Sants.

Les proves que es van iniciar dilluns i s’allargaran fins aquest divendres consisteixen en el pas de fins a dues locomotores de més 110 tones i dos vagons amb 80 tones més de càrrega. Es tracta del primer cop que circulen vehicles ferroviaris pel tercer pis de l’estació. L’objectiu és confirmar mitjançant 217 punts de mesura d’alta precisió que l’estructura és estable i suporta el pas de la càrrega dels trens. “És una prova per veure que realment l’estructura es comporta com volem, que té els desplaçaments que ha de tenir un cop la carreguem”, ha detallat a l’ACN el cap de construcció de l’estació de La Sagrera, Alberto Alcañiz. El responsable dels treballs ha explicat que després caldrà tramitar la documentació corresponen amb l’Agència de Seguretat Ferroviària i el següent pas, a l’octubre, serà provar el sistema de senyalització ERTMS.

A partir del 2026, està previst que l’altra via entri en servei així com la totalitat de la ZTTT, destinada a la neteja i avituallament dels trens. La Sagrera, però, encara no estarà oberta als viatgers ja que encara queda definir el projecte de l’arquitectura interior de l’estació.

La futura estació

La zona destinada a l’alta velocitat es troba situada a la part superior de la futura estació de La Sagrera, per sobre el vestíbul i de les andanes de Rodalies, localitzades a la part inferior i per on ja circulen els trens des del 2020, en el cas de l’R1, i del 2022, en el cas de l’R2 i R11, respectivament, tot i que no s’hi aturen. Abans d’acabar l’any, Adif manté la previsió d’assolir la tercera gran fita de la construcció de la nova estació i que els trens d’alta velocitat del corredor cap a Girona i França passin per l’interior i deixin de fer-ho a cel obert, com ara.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.