Política

política

L’IMV, l’ajut contra la pobresa extrema que cobren prop de 200.000 persones a Catalunya

La Taula del Tercer Sector diu que la mesura arriba tard i recorda que és dels llocs de l’estat on es concedeixen encara menys ajuts

Les quanties oscil·len entre els 604,21 euros mensuals en el cas d’un adult fins als 1.329,27 per famílies amb fills a càrrec

L’Ingrés Mínim Vital (IMV) és una prestació econòmica aprovada pel Consell de Ministres el maig de l’any 2020 per garantir un nivell mínim de renda als qui es trobin en situació de vulnerabilitat econòmica. Està dirigida a les llars en una situació de pobresa extrema i manca de recursos econòmics bàsics per cobrir les seves necessitats bàsiques.

A Catalunya és un ajut complementari al de la renda garantida, que es va començar a cobrar l’any 2017, que fins ara seguien circuits de tramitació diferents. De fet, des de la Taula del Tercer Sector s’ha lamentat el temps que s’ha trigat –més d’un anys– en complir l’acord d’unificar la gestió dels dos ajuts i en un comunicat han explicat que mentre la renda garantida s’està tramitant en 66 dies, l0 ingrés mínim vital triga una mitjana de 141 dies.

Avui el govern de Madrid ha destacat que a Catalunya ja s’han beneficat d’aquest ajut més de 200.000 persones, però des del Tercer Sector s’insisteix que la concessió de l’ajut és molt baixa. De fet, citen un informe de l’Associació de Directors i Gerents de Serveis Socials del maig de l’any passat, segons el qual els beneficiaris dintre de la població en risc de pobresa havien estat només el 14,5%. Segons aquest informe, de les 1.094.839 persones en risc de pobresa, només 158.422 havien rebut l’ajut.

Les quanties dels ajuts depenen del nombre de persones que visquin en una família amb dificultats. I poden anar des dels 604,21 euros mensuals en el cas d’un adult fins als 1.329,27 quan hi hagi dos adults i quatre menors o més a càrrec.

Des de la Taula del Tercer Sector s’insisteix que ara cal avançar cap a una nova demanda històrica que és simplificar els tràmits burocràtics en una finestreta única social. “Ens hem de posar en la pell de les persones. Quan estàs en una situació d’emergència social que necessiten tenir accés a un ajut d’urgència per comprar menjar o pagar l’habitatge, no pots passar per un laberint llarg i exhaust de gestions administratives”, han destacat.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.