Societat

societat

El telèfon de prevenció del suïcidi ha atès 33 trucades diàries el darrer any

El 84% de les consultes no requereixen més recursos addicionals per resoldre’s

La Taula de Prevenció del Suïcidi (TPRS) del 061 Salut Respon ha atès 23.000 consultes en els seus dos primers anys de vida. Ho han explicat a l’ACN responsables del servei, que han afirmat que de juny de 2023 a juny de 2024 el recurs ha rebut una mitjana diària de 33 trucades, un 16% més que en el mateix període de l’any anterior. Alhora, han apuntat que el 84% de les consultes s’han resolt telefònicament, de forma que no ha calgut activar recursos domiciliaris com ambulàncies o serveis d’emergències. El 60% dels usuaris han estat dones, tot i que també s’han detectat nombrosos usuaris joves, adolescents i persones grans. Aquesta unitat està integrada per 70 especialistes i forma part del Pla de prevenció del suïcidi de Catalunya.

La Taula de Prevenció del Suïcidi del 061 Salut Respon es va posar en marxa el 20 de juny de 2022 amb l’objectiu de combatre l’estigma i reduir la taxa de temptatives i mort per suïcidi en més d’un 15%. Gemma Cuartero, coordinadora d’atenció psicològica del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha destacat la importància de disposar d’un servei d’aquestes característiques i ha recordat que “cada suïcidi consumat té entre deu i vint intents previs”. Ha detallat que aquesta unitat està integrada per un equip “multidisciplinari” que treballa 24 hores al dia els 365 dies de l’any. Disposa de 70 psiquiatres, infermers i psicòlegs que “s’encarreguen d’atendre les persones que es troben en una situació de crisi, així com familiars o d’altres individus del seu entorn que necessiten assessorament”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.