Economia

Estat espanyol

Talgo rep una oferta de fusió de la txeca Skoda Transportation

El fabricant ferroviari espanyol demana al grup txec que concreti les condicions econòmiques

La proposta arriba en plena OPA de l’hongaresa Ganz-MaVag

El fabricant de trens espanyol Talgo ha confirmat aquest dimarts que ha rebut una proposta de fusió per part de la txeca Skoda Transportation. L’oferta arriba en plena OPA del grup hongarès Ganz-MaVag (Magyar Vagon), que vol adquirir el 100% del capital Talgo per un total de 619,3 milions d’euros, a cinc euros per acció.

En una informació rellevant comunicada a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l’empresa ferroviària confirma que Skoda li ha plantejat una “combinació de negocis” i la “integració industrial”, però sense cap oferta econòmica concreta. És per això que el grup espanyol ha demanat al txec més “informació detallada” de la proposta. En concret, “que indiqui si implica l’oferiment als accionistes de la societat d’una contraprestació superior a l’oferta per Ganz-MaVag” en la seva OPA del 7 de març i si el pagament seria “en efectiu”. El fabricant de vehicles ferroviaris també demana a Skoda que expliqui quines són les seves “actuals capacitats industrials i financeres”.

El grup d’enginyeria Skoda Transportation, amb seu a Pilsen, està especialitzat a desenvolupar i fabricar vehicles ferroviaris elèctrics per al transport urbà i ferroviari. És un dels principals fabricants mundials de tramvies i unitats de propulsió per a troleibusos, així com un important productor regional de vehicles ferroviaris. Tot i que comparteixen nom, Skoda Transportation no forma part de l’automobilística Skoda Auto, del grup Volkswagen. La companyia txeca posseeix totalment o parcialment altres empreses actives en el camp del desenvolupament i la fabricació de material rodant, motors elèctrics i productes relacionats en diversos països europeus.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.