Serveis

Endesa adaptarà 1.500 suports elèctrics per evitar que les aus s’electrocutin

Endesa adaptarà un total de 1.500 suports de la xarxa de distribució a Catalunya per protegir l’avifauna. L’objectiu és minimitzar el risc d’electrocució i col·lisió de les aus i contribuir a la seva conservació. Els treballs han començat aquesta setmana amb l’adequació de sis suports que es troben en una línia de mitjana tensió de 25 kV al seu pas pel terme municipal de Santpedor (Bages).

Les actuacions que duu a terme Endesa a la xarxa tenen un doble objectiu: d’una banda, reduir el risc elèctric per als ocells i, de l’altra, millorar la qualitat del servei als clients. Les accions, detalla Josep Escolies, responsable de la unitat territorial de la Catalunya Central d’Endesa, es fan seguint un ordre de prioritat tècnic basat en criteris de conservació d’espècies. Les intervencions previstes suposa un increment del 60% en relació a les actuacions fetes entre el 2018 i el 2023.

Millora dela xarxa

Endesa i la Generalitat van signar l’agost de 2020 un conveni de col·laboració amb l’objectiu de mitigar els riscos d’electrocució i col·lisió de les aus a la xarxa elèctrica. Aquest conveni, detalla Escolies, va permetre accelerar les actuacions que la companyia ja estava fent per protegir l’avifauna i també prioritzar aquelles zones on cal actuar amb més celeritat. Segons la companyia, els tècnics de Medi Natural de la Generalitat són les persones que indiquen en quines zones s’ha d’actuar, també assessorats pel cos d’Agents Rurals. En els darrers temps han vist que les àrees més afectades i on estan fent més incidència és a les Terres de l’Ebre i la Plana de Lleida. El conveni signat finalitza aquest any i s’està buscant una fórmula per donar continuïtat als treballs. Tot i que Endesa assegura que no té dades de si s’ha reduït l’electrocució d’aus amb les mesures que han implementat, Escolies es mostra convençut que les adaptacions que estan fent “permeten minimitzar els riscos”.

Endesa explica que totes les noves línies elèctriques aèries que es construeixen ja tenen incorporat un sistema que no suposa un risc per a les aus.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.