infraestructures
Dificultat per fer manteniment als trens i dues noves incidències a Rodalies
El Govern licitarà una “auditoria exhaustiva” a la xarxa i demana col·laboració al ministeri de Transports per poder-hi accedir
Dues noves incidències a la xarxa de Rodalies s’afegeixen a la dificultat per fer el manteniment dels trens perquè el punt per fer-ho a Montcada Bifurcació està incomunicat pel robatori de cable de coure de diumenge. L’operadora Renfe ha confirmat a EFE que el punt de neteja i manteniment de Montcada està inhabilitat i que la reducció de la capacitat dels túnels de Barcelona fa difícil traspassar tots els combois cap a la unitat de manteniment de l’Hospitalet de Llobregat.
A les restriccions de servei que pateixen les línies R3, R4, R7 i R12 des de diumenge s’hi han afegit avui l’avaria d’un tren i una altra fallada. A l’R4 es troba interrompuda la circulació de trens entre el Vendrell i Sant Vicenç de Calders per l’avaria d’un tren de mercaderies de l’empresa Medway mentre que una incidència entre les estacions d’Arenys de Mar i Mataró fa que els trens de l’R1 puguin quedar aturats i tinguin retards de 20 minuts segons Renfe.
Per altra banda, el Govern ha encarregat una “auditoria exhaustiva” sobre tota la xarxa de Rodalies de Catalunya i, en una carta, ha demanat al ministeri de Transports col·laboració per poder accedir a tots els punts de la mateixa als auditors. L’auditoria sobre l’estat de la xarxa és un dels punts de l’acord de traspàs de Rodalies entre ERC i PSOE de cara a la investidura de Pedro Sánchez.
En darrer terme, el jutjat de Cerdanyola del Vallès s’ha inhibit en la investigació del robatori de cable de coure de diumenge a Montcada en confirmar per mitjà dels Mossos que el punt on es va produir el robatori de “120 metres” de cables de coure es va produir a Barcelona i haurà de ser un jutjat de la ciutat qui assumirà la investigació.