Usuaris de mitja distància de Renfe estudien associar-se per reclamar millores
Vint-i-quatre usuaris de la xarxa de mitja distància de Renfe s’estan organitzant per constituir una associació de consumidors o un sindicat d’usuaris per reclamar millores al servei i fer arribar la seva veu i reclamacions als representants polítics catalans que hi posin mà. Estan farts de patir la impuntualitat del servei, la manca de capacitat dels combois en determinades franges horàries i volen reclamar millores en les freqüències, sobretot en hores punta, i en el sistema d’informació de les incidències, que a vegades és inexistent. També reclamen que s’allarguin les franges horàries nocturnes.
La primera trobada es farà avui a la tarda per començar a organitzar-se, recollir idees, propostes i decidir un nom pel col·lectiu. La reunió serà virtual amb usuaris de tot el camp de Tarragona, Reus o Altafulla, però també de Vilanova afectats per les línies R14, R15 i R16. De moment també posen una adreça de correu electrònic (R15R16dignes@gmail.com) perquè altres usuaris els facin arribar queixes, suggeriments o demanin afegir-se al grup. De fet, la iniciativa encara és incipient, explica un dels impulsors Oscar Ibàñez, i sorgeix dels grups existent a les xarxes i a whatsapp que estan actius dels del 2017 i on s’expressa el malestar pel servi i s’intercanvien informació sobre les incidències en temps real. Conscients també que ara hi ha les eleccions, estan recopilant informació sobre qüestions ferroviàries per tenir clar tots els aspectes competencials per plantejar futures accions, ja que tenen clar que com funcionara el servei “ens debilita molt professionalment”.