SOCIETAT
S’han distribuït 22.500 productes menstruals gratuïts des de l’inici de la campanya
Igualtat celebra haver tret el debat de la regla “del calaix” i que se’n parli de forma desacomplexada
Prop de 415.000 usuàries s’han descarregat el codi QR i 225.000 ja han acudit a recollir els productes
El Govern ha fet entrega de 22.500 productes menstruals reutilitzables al dia des de l’inici de la campanya ’La meva regla, les meves regles’, impulsada pel Departament d’Igualtat i Feminismes. En concret, en només deu dies, més de 225.000 dones s’han adreçat a les farmàcies per recollir material. El Departament espera que la xifra augmenti els pròxims dies, ja que prop de 415.000 usuàries s’han descarregat el codi QR per recollir els productes. La secretària general d’Igualtat, Georgina Oliva, ho ha celebrat des del Saló de l’Ensenyament, i ha insistit en la importància “d’haver tret del calaix” el debat de la regla, perquè ara dones i homes en puguin parlar de forma desacomplexada. “És un èxit rotund”, ha remarcat Oliva.
En una atenció als mitjans aquest divendres, Oliva ha celebrat que Catalunya sigui el primer país del món en distribuir aquest tipus de productes, fet que “ja és un èxit en sí mateix”. Alhora ha subratllat la importància de visibilitzar aquesta realitat i que se’n parli sense tabús. Per això ha posat en valor no només el fet de repartir material de forma gratuïta, sinó l’assessorament i l’acompanyament que s’està oferint des de les farmàcies.
Oliva ha fet balanç d’aquests deu primers dies de la campanya des del Saló de l’Ensenyament, a Fira de Barcelona, on Igualtat està organitzant un joc interactiu que avalua el coneixement de la menstruació en joves i adolescents. El concurs planteja diferents qüestions sobre els productes menstruals i la regla en general, i també posa sobre la taula l’impacte econòmic i la pobresa menstrual que pot implicar aquesta realitat. El joc, que es troba dins la nau d’Adolescents.cat, es podrà visitar fins a aquest diumenge.