educació
El Consell Escolar defensa un “marc únic” per restringir l’ús dels mòbils
La regulació hauria d’afectar a tot el personal dels centres educatius, inclòs el professorat
Els centres haurien de poder concretar aquest marc únic en funció de la seva realitat
El Consell Escolar ha lliurat al Departament d’Educació l’informe que va elaborar sobre l’ús del mòbil als centres educatius després dels debats que ha fet arreu del territori i amb tots els sectors de la comunitat educativa.
El text aposta perquè hi hagi un marc que sigui “únic, clar i com més concret millor” per no promoure diferències entre centres. Igualment, es demana que sigui restrictiu, aspecte en què una part dels docents i de les famílies hi posen més èmfasi. La majoria dels sectors, però, creuen que aquest marc general s’ha de poder concretar en funció de la realitat de cada centre, tot i que una part del sector docent defensa que sigui Educació que concreti la regulació.
L’informe conclou que la regulació de l’ús del mòbil ha d’afectar tothom: alumnat, professorat, personal d’administració i serveis, d’atenció educativa, de monitoratge i famílies.
Pel que fa a la gradació de la restricció, l’informe no la concreta, i en les seves conclusions es limita a apuntar que “s’ha d’adaptar a les edats o etapes educatives”. “En considerar els riscos per a la salut mental, es proposa un ús del mòbil més restringit a la secundària, perquè en aquesta edat costa més complir les normes, i no tant en estudis superiors. Molts docents i famílies proposen prohibir el mòbil al centre fins als 16 anys”, apunta. En tot cas, la consellera d’Educació, Anna Simó, ja va defensar que l’educació primària estigui lliure de mòbils, després de manifestar la seva intenció de regular-los el pròxim curs 2024-2025.
La regulació, continua, ha de definir clarament l’ús del mòbil en els diferents espais del centre i també en les activitats educatives no lectives.