Medi ambient

societat

Primer bus interurbà propulsat per hidrogen verd

La companyia gironina Teisa participa en un projecte innovador per dissenyar, construir i provar el primer autocar interurbà que estigui propulsat amb hidrogen verd fabricat a Catalunya. La iniciativa, que té el nom de Future BusH, té dos socis més: QEV Technologies de Montmeló i el fabricant de carrosseries Beulas d’Arbúcies.

El pressupost del projecte és de 2,65 milions d’euros. Per propulsar-lo, les tres empreses catalanes utilitzaran la primera estació generadora d’hidrogen verd d’ús públic de tot l’Estat, que és a la Zona Franca.

“Aquest és un pas més en l’objectiu de convertir el transport col·lectiu interurbà en autobús en una mobilitat que generi zero emissions, potenciant no només les empreses tecnològiques i productives catalanes, sinó també aquelles que ens dediquem a oferir un servei a les persones”, va declarar ahir Àlex Gilabert, director de Teisa. Va parlar d’un projecte “innovador” i alhora “arriscat” i va afegir que actualment no existeix cap producte comercial d’autocar d’hidrogen interurbà i que per fer-ho realitat disposen de l’ajuda dels fons europeus, que financen entre el 40 i el 50% d’aquesta iniciativa.

L’hidrogen verd és una de les fonts d’energia que es creu que tindrà un paper clau en el futur de la mobilitat. Actualment ja hi ha autobusos que utilitzen l’hidrogen que estan en funcionament, però cap és interurbà. Per això hi ha tres empreses catalanes que han decidit dissenyar, fabricar i provar un autocar interurbà que estigui propulsat per aquesta energia. D’aquesta manera, seria el primer que es fabricaria a Catalunya i el projecte Future BusH preveu que el vehicle tingui una autonomia d’entre 500 i 700 km. Això suposaria una millora respecte als vehicles interurbans elèctrics que hi ha en el dia d’avui. L’autocar tindrà entre 55 i 59 places. L’objectiu és que el Future BusH sigui una realitat el primer semestre del 2025.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.