Transports i Govern busquen una data per constituir la comissió tècnica sobre l’ampliació del Prat
La Generalitat reitera que la gestió de l’aeroport “s’ha de fer des de Catalunya”
Sánchez es mostra obert a trobar una solució per “dur a terme una ampliació efectiva i sostenible”
El ministeri de Transports i el departament de Territori de la Generalitat constituiran la comissió tècnica que estudiï com fer que el Prat “guanyi capacitat”, segons ha afirmat aquest dimarts la portaveu del Govern, Patrícia Plaja.
“No és imminent, però els propers dies o setmanes es podrà donar inici a aquesta comissió”, ha dit la portaveu en referència al pacte entre executiu català i PSC aconseguit en el marc de les últimes negociacions pressupostàries, que assenyala que l’esmentada comissió s’ha de constituir abans que s’acabi l’any.
La consellera Ester Capella va remetre ahir dilluns una missiva a la ministra de Transports en funcions, Raquel Sánchez, instant-la a constituir la taula negociadora, i Sánchez li va contestar que “la Secretaria General de Transports ja està treballant activament en l’organització de la reunió”.
“Estic segura que aquesta iniciativa conjunta serà un pas important per aconseguir una solució que compti amb el consens polític i social necessari per dur a terme l’ampliació de manera efectiva i sostenible”, afegeix la carta de Sánchez, a la qual ha tingut accés l’agència EFE.
Amb tot, el Govern evita parlar d’”ampliació” -associada a una extensió física de la infraestructura- i utilitza altres termes com “reordenació”, “millora” o “modernització”.
De fet, Plaja ja va recordar la setmana passada que l’acord esmentat contempla que la Generalitat ha de “formar part de la governança” del model aeroportuari català, ja que ara el Prat el gestiona totalment Aena, societat cotitzada participada en un 51 % per Estat.
“Aquest és un tema igual o més important: la gestió de l’Aeroport s’ha de fer des de Catalunya”, va remarcar la portaveu.
Plaja ha reiterat que el Govern estudiarà “sense apriorismes” totes les opcions sobre la taula, si bé el departament de Territori també està ultimant una proposta pròpia a través de l’equip de la seva empresa pública Aeroports de Catalunya.