Economia

Griffiths valora el resultat de SEAT però alerta que cal que la marca sigui més rendible

L’empresa ha obtingut un benefici operatiu de 501 milions i el volum de negoci més alt de la seva història entre els mesos de gener i setembre

El president executiu de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha celebrat aquest divendres els resultats de la companyia, que ha obtingut un benefici operatiu de 501 milions d’euros, 512 més que el mateix període del 2022 per l’èxit de Cupra, el major volum de Seat i les millores en l’eficiència del grup.

En declaracions de Griffiths en un comunicat recollit per l’ACN, l’alt executiu ha valorat: “Hem obtingut uns resultats rècord entre gener i setembre i això és una notícia molt positiva en un context que presenta cada cop més reptes, com l’increment en els costos de les matèries primes, la falta de components, una major competència i uns tipus d’interès i una inflació alts”, ha assenyalat. No obstant això, l’alt executiu de l’automobilística ha recalcat la necessitat de ser “més rendibles per garantir la sostenibilitat i seguir invertint en el futur”.

“Hi ha feina per fer però estem en el bon camí amb les nostres dues marques fortes, Seat i Cupra, que estan contribuint amb èxit a aquest objectiu”, ha afegit a la nota. Durant els primers nou mesos de l’any, Seat va aconseguir un volum de negoci de 10.837 milions d’euros, un 38,6% més i el registre més alt en la història de la companyia. La companyia ha venut 454.000 unitats en aquest període, un 36,5% més que al 2022, quan entre gener i setembre es van comercialitzar 333.000 vehicles del grup, segons els resultats que es van conèixer aquest dijous.

En el seu informe de resultats, el grup Volkswagen destacava que tant Cupra com Seat han experimentat una “demanda més alta”, i assenyalava especialment la popularitat del Cupra Formentor i el Cupra Born. Entre gener i setembre, la xifra de vehicles entregats per Seat va pujar un 34,2%, fins als 391.800, i a Cupra van ser 170.100, un 55,1% més que en el mateix període del 2022.

Per la seva banda, el vicepresident executiu de Finances de Seat, David Powels, també considera que els resultats d’aquest 2023 mostren una “evolució positiva” fins de l’objectiu d’aconseguir un benefici i una rendibilitat “més sòlids”. Tot i així, destaca que de cara al 2024 la marca haurà d’afrontar “nous reptes”. “Hem de seguir les prioritats estratègiques definides i continuar millorant la gestió dels ingressos i l’eficiència de les nostres estructures”, ha indicat.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.