Societat

El ministeri demana superar “l’antic mantra” sobre rodalies

“Estem invertint com mai”, diu el secretari d’Infraestructures Xavier Flores

En una reunió a Vic amb els municipis afectats per la duplicació de la R3 diu que aniran ajustant el servei alternatiu “ en funció de les demandes dels usuaris”

El secretari general d’Infraestructures del ministeri de Transports, Xavier Flores, ha demanat superar “l’antic mantra” que l’Estat no inverteix a la xarxa de Rodalies a Catalunya, ja que ara s’està “invertint com mai”.

Ho ha dit en declaracions als periodistes després de la reunió que ha tingut a Vic amb representants dels municipis i els consells comarcals afectats per la duplicació de la R3 entre Parets i la Garriga (Vallès Oriental) i a la que també ha assistit el secretari general de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas. Aquests obres implicaran el tall des servei ferroviari a partir del proper 12 d’octubre i fins a finals del mes de gener.Avui Flores ha rebut moltes peticions respecte al transport alternatiu i tot i recordar que ja tenen un pla que està segur que funcionarà, el ministeri “anirà ajustant en funció del comportament i les peticions dels usuaris”.

Flores ha fet un repàs de les últimes actuacions, amb les partides pressupostàries. S’ha referit en concret a la duplicació de la R3 (155 milions), al soterrament de l’R2 a Montcada (540 milions) o a l’actuació a l’R4 a Sant Feliu de Llobregat (122 milions).

Aquestes declaracions de Flores arriben l’endemà que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, anunciés que promourà un debat monogràfic extraordinari al Parlament sobre la situació de Rodalies i la petició de traspàs integral del servei al govern català.

El president va al·ludir als problemes acumulats al servei de Rodalies a Catalunya, després que dimarts el Govern xifrés en 831 les incidències registrades al llarg de l’any passat, més de dues al dia, que van afectar 22.500 trens en total.

Però el govern socialista relaciona les actuals incidències amb a què els anteriors governs del PP van prioritzar l’alta velocitat davant dels serveis de rodalies, però insisteix que ara sí que s’estan fent les inversions necessàries.

Sobre la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que ha condemnat la Generalitat a pagar a Renfe 80,92 milions, més els interessos de demora, per compensacions d’obligacions de Servei Públic –partides relatives a nous serveis, millores de freqüències o de qualitat que l’administració catalana no havia desemborsat–, Flores ha apuntat que si la Generalitat accedís a signar un contracte programa –que posés negre sobre blanc què ha de sufragar i què no– no existirien disputes a dirimir per via judicial: “Mai hauríem arribat fins a aquest punt”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.