Educació

Critiquen l’avançament del curs per perjudicar els alumnes amb necessitats específiques

La Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva considera que la mesura “ha causat un enorme desgavell en l’organització i planificació del curs”

La Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva lamenta una planificació “accidentada” dels recursos que fan possible l’escolarització amb èxit dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE). En un comunicat, la plataforma qualifica de “precipitat” l’inici del curs i alerta que “perjudica” aquests infants. També demana que els serveis territorials es comuniquin directament amb les famílies afectades per una reducció de les hores de suport, després que moltes hagin expressat el seu “patiment” i “malestar”.

La plataforma, formada per famílies, professionals i entitats, insta el departament a no autoritzar la creació de nous centres d’educació especial i s’unirà a la concentració del 10 d’octubre davant d’Educació, segons recull l’ACN.

També exposen que hi ha famílies que es van assabentar el primer dia de curs que el fill o filla deixava de “tenir un suport determinat, sense més explicació per part de la direcció del centre”. La plataforma considera que aquesta situació és “inadmissible” i que està “directament” relacionada amb l’avançament del calendari escolar, ja que, alerten, aquesta és una mesura “que ha remogut els tempos burocràtics d’una administració tan complexa com és l’educativa” i que “ha causat un enorme desgavell en l’organització i planificació del curs” per part dels serveis territorials i dels centres educatius. Per això demana al Departament que revisi aquesta mesura.

Reclamen a la conselleria, així com el Consorci d’Educació de Barcelona i a la resta de serveis territorials, millorar la comunicació amb les famílies de l’alumnat amb NESE i avaluar la forma com es gestionen els recursos dedicats a la inclusió.

Les entitats sostenen que el pressupost públic no pot ser “excusa” per deixar de prestar un suport necessari a un alumne i per això donen suport a la concentració davant del departament d’Educació que un grup de famílies ha convocat pel 10 d’octubre, amb l’eslògan “#petemelpressupost”, amb referència a unes declaracions de la directora general d’Escola Inclusiva, Laia Asso.

La plataforma veu amb “preocupació” com han sorgit grups de famílies que demanen més centres d’educació especial; una demanda que entén que sorgeix de la “desesperació” per una “deficient” resposta educativa que reben els seus fills al sistema ordinari, però avisa que crear-ne de nous seria fer “marxa enrere” en els drets de les persones amb discapacitat i dels infants per compartir un mateix espai educatiu.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.