Societat

societat

El Consell Comarcal del Ripollès es queixa del tall a l’R3: “No és normal ni tolerable”

Denuncia que el servei “no es fiable, eficaç ni eficient” i demana el traspàs a la Generalitat si no hi ha millores

El Consell Comarcal del Ripollès enviarà per carta una queixa a la ministra de Transports i als responsables d’Adif i Renfe pel tall de l’R3 que ha tingut lloc aquest dimarts a causa d’una avaria del subministrament elèctric. Segons recull l’ACN, denuncien que no és un “fet aïllat” per les “avaries recurrents” del servei i que és una realitat que “no és normal ni tolerable” per a un servei “crucial per al desenvolupament” de la comarca. De fet, segons explica la carta, dita línia de tren s’ha guanyat una “mala fama” pels seus retards “pràcticament crònics” i les avaries. Per tots aquests motius, exigeixen millores urgents i, en cas contrari, defensen el traspàs de la gestió i explotació de com a mínim rodalia i mitjana distància a la Generalitat tal com es ve demanant des de fa temps.

El president del Consell Comarcal del Ripollès, Amadeu Rosell, ha donat a conèixer avui la carta on resumeixen perquè creuen que hi ha una “ineficiència de gestió” de l’R3. Les avaries i retards són, “problemes freqüents que afecten la reputació del servei i fins i tot la seguretat dels viatgers. Problemes que també es manifesten en forma de retards pràcticament crònics” que desmotiven els usuaris potencials que acaben apostant per transports molt més contaminants com els busos.

“El repte ecològic i el model de país pel qual treballem des de les administracions implica garantir una oferta de transport públic fiable, eficaç i eficient”, subratllen a la carta. Per a l’ens ripollès, però, l’R3 que uneix Barcelona amb la Tor de Querol “no compleix amb aquests estàndards”.

L’avaria d’avui, un fet “greu”

El Consell Comarcal del Ripollès ha denunciat que l’avaria d’avui, en plena hora punta, ha comportat “grans retards” per als passatgers que no han pogut arribar a les seves destinacions alhora que els serveis alternatius per carretera “s’han activat amb molt decalatge temporal”. Un fet, afegeixen, que els recorda “tristament” a l’avaria del maig passat a Manlleu quan uns passatgers van sortir corrent d’un comboi per un incendi arran d’una avaria entre el pantògraf i la catenària, i “amb el risc que això va suposar per als usuaris que hi havia en aquell moment a l’andana i als cotxes”.

Per això, exigeixen les millores necessàries per aconseguir que sigui un servei “fiable, eficient i eficaç, és a dir, normal”. I en cas que no sigui possible, defensen que es faci efectiu el traspàs integral de gestió i explotació de la xarxa i servei ferroviari de, com a mínim, rodalies i mitjana distància a la Generalitat de Catalunya, tal com aquesta institució reclama des de fa temps. “Volem que el país gestioni el servei de rodalies i estem al costat del Govern per reivindicar-ne la titularitat”, conclou Rosell.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.