Medi ambient

medi ambient

El Port fa un pas més per allunyar els creuers de la ciutat amb el tancament del Moll Barcelona nord

El Port fa un pas més per allunyar els creuers de la ciutat amb el tancament del Moll Barcelona nord

El darrer creuer que ha atracat al Port Moll Barcelona nord ha salpat aquest dilluns al voltant de dos quarts de set del vespre amb destinació València. A bord, hi viatgen uns 200 turistes, que han sigut els últims a embarcar des d’aquest punt del World Trade Center. L’objectiu, segons el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, serà obrir aquest espai a la ciutadania, fet que alhora permetrà allunyar-les i donar un millor servei a les companyies, ja que les terminals nord i sud són de les més antigues i ja “no estan al nivell de qualitat” d’altres com les del Moll Adossat. Pel que fa a la terminal sud, continuarà operativa fins a finals del 2026. El trasllat forma part de l’acord entre el Port de Barcelona i l’Ajuntament el 2018.

Minuts abans que el darrer creuer abandonés el Moll Barcelona Nord, el president del Port de Barcelona ha especificat que ara s’entra en un “període de transició” perquè primer cal esperar la celebració de la Copa Amèrica –a pocs metres hi ha la base del Team New Zealand–. Així, el procés d’obertura serà parcial, ja que primer caldrà garantir la seguretat de la competició i a partir del 2025 s’urbanitzarà la zona.

Salvadó també ha detallat que aquest moll acollia unes 340 escales anuals de ferris i creuers. Ara, aquests darrers desplaçaran la seva activitat al Moll Adossat juntament amb les altres terminals ja existents.

Prèviament, el port ja va tancar la part del moll on operava Balearia i aquest dilluns s’ha fet un pas més acomiadant el darrer creuer que hi ha fet escala, el World Navigator, un vaixell de bandera portuguesa amb uns 200 viatgers a bord.

La darrera fase d’aquest procés serà el tancament de la part sud del Moll Barcelona, també al World Trade Center, i ja es donaria per finalitzat el trasllat de l’activitat comercial dels creuers a la zona.

Salvadó ha comentat que darrere el trasllat de l’activitat cap al Moll Adossat hi ha una feina i un esforç “importantíssim” des del 2018, amb la construcció d’aquesta infraestructura amb l’aportació pública de 150 milions d’euros de fons públics i 125 milions per part dels concessionaris. “És una feina que encara portarà bastants anys”, ha comentat.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.