Volkswagen insinua la desaparició progressiva de la marca Seat
La matriu alemanya aposta clarament per la línia Cupra, que acabarà eclipsant l’ensenya històrica
Amb la fi dels motors de combustió, el segell tradicional quedarà relegat a la mobilitat urbana de bicicletes i ciclomotors
El conseller delegat de Volkswagen, Thomas Schäfer, ha afirmat durant la celebració del Saló de l’Automòbil de Munic que “el futur de Seat és Cupra”. Amb aquestes declaracions, Schäfer ha revolucionat mitjans digitals i xarxes, que han interpretat que la matriu alemanya de Seat prepara la substitució definitiva de la marca històrica per la nova, que va néixer adreçada a un públic jove de gustos més esportius i aerodinàmics i que ara sembla destinada a catalitzar els models electrificats.
Més enllà del titular llampant i de l’esvaniment anunciat ja fa temps per a Seat, el conseller delegat de Volkswagen ha matisat que la marca no desapareixerà completament, per bé que Cupra anirà guanyant espai com a nau insígnia de la filial. En tot cas, la direcció de Volkswagen dóna per fet que la planta de Martorell i té assegurades la continuïtat de la producció i dels llocs de treball, tal com ha confirmat també el conseller delegat de Seat-Cupra, Wayne Griffiths.
De fet, tal com informa Efe, el saló de Munic ha servit per fer visible l’aposta de Volskwagen per la marca Cupra, en detriment de l’ensenya Seat, que es reconvertirà en una marca per a la mobilitat urbana (bicis, ciclomotors i similars), ja que anirà de retirada quan deixin de produir-se cotxes de combustió.
La marca esportiva que només té 5 anys de vida ha venut fins a l’agost 150.000 vehicles, un 60% més que en el mateix període de l’any passat, i ja suma 400.000 des del seu naixement. El primer model cent per cent elèctric llançat per Seat va ser el Cupra Born, que es produeix a Alemanya, i el primer que s’acoblarà a la fàbrica de Martorell serà el Cupra Raval, a partir del 2025.
Durant el saló de Munic també s’ha anunciat que Cupra prepara el seu desembarcament als EUA per continuar el camí d’èxit del segell que està impulsant el benefici de Seat, un mercat al qual vol saltar amb una gamma d’elèctrics nova i produint a la regió, encara que la decisió definitiva no es prendrà fins a finals d’aquest any.
“Volem convertir Cupra en una marca global i això avui vol dir anar als Estats Units. Estem analitzant l’estratègia per fer-ho. És un gran repte perquè és un dels mercats més difícils del món. Així que cal anar preparat”, ha assegurat Griffiths, que ha deixat clar, però, que la decisió definitiva sobre l’aterratge als EUA es prendrà els propers mesos, abans d’acabar l’any.
Els models que s’hi fabricarien serien elèctrics grans, adaptats als gustos del consumidor americà, i l’objectiu és focalitzar-se a les grans ciutats com Nova York i Washington i a estats com Califòrnia i Florida.
En aquesta línia, ha insistit que Seat ha de continuar incrementant el benefici, després que tanqués el primer semestre de l’any amb un benefici operatiu de 371 milions d’euros, davant les pèrdues de 97 milions d’un any abans, mentre que les vendes van augmentar un 34,5% fins a les 317.000 unitats.