Infraestructures

infraestructures

L’Aeroport del Prat ja té més connexions intercontinentals que el 2019

Encara no s’han recuperat destinacions asiàtiques importants, com Xangai o Hong Kong

L’Aeroport del Prat tancarà el mes d’agost amb 49 connexions intercontinentals, dues més que el 2019, l’últim any abans de la crisi de vols durant la pandèmia. No obstant això, l’aeròdrom barceloní encara no ha recuperat totes les destinacions asiàtiques que tenia fa quatre anys.

Segons dades d’Aena difoses per Efe, les connexions del Prat amb aeroports americans actualment són 21, les mateixes que l’any prepandèmia; les destinacions asiàtiques, incloses les del Pròxim Orient, són 11 i seran 12 a finals de mes davant de les 15 del 2019, mentre a Àfrica les destinacions han augmentat d’11 a 16 en els últims quatre anys.

Pel que fa a les freqüències, el nombre de vols encara es manté per sota d’acord amb les dades de passatgers registrades entre gener i juliol: 23,11 milions davant els 24,79 milions del 2019, és a dir, un 6,7% menys.

En la comparació amb el 2019, Barcelona troba a faltar algunes destinacions, en particular asiàtiques: en el cas de la Xina, no s’han recuperat vols cap a Hong Kong ni Xangai, però sí que es manté la connexió amb Pequín i el 28 d’agost es posarà a marxa una nova amb Shenzhen.

Tampoc no es pot viatjar encara de forma directa cap al Pakistan, malgrat que fa quatre anys hi havia vols amb tres ciutats d’aquell país (Islamabad, Lahore i Sialkot), ni cap a l’Iran, mentre que aleshores hi havia connexió amb Teheran.

Per contra, es mantenen les destinacions de Seül (Corea del Sud), la ciutat-estat de Singapur, Bakú (Azerbaidjan), Beirut (Líban), Amman (Jordània), Tel Aviv (Israel), Yeda (Aràbia Saudita), Doha (Catar) i Dubai i Abu Dabi, stotes dues a la Unió dels Emirats Àrabs).

Entre les 21 connexions amb el continent americà, destaca l’absència, amb relació al 2019, de Lima, la capital del Perú, a la qual s’hi sumen tres destinacions nord-americanes on ara no s’hi pot arribar de manera directa des de Barcelona: Charlotte, Fort Lauderdale i Oakland.

Per contra, es mantenen deu connexions amb els Estats Units: Atlanta, Boston, Los Angeles, Miami, Nova York (aeroports JFK i Newark), Filadèlfia, San Francisco, Washington i Chicago.

Les altres destinacions que es repeteixen el 2023 amb relació al 2019 són Montreal i Toronto (Canadà), Ciutat de Mèxic (Mèxic), Bogotà (Colòmbia), Buenos Aires (Argentina), Sao Paulo (Brasil) i Santiago de Xile (Xile) , a les quals s’afegeixen tres noves connexions: Punta Cana i Cancún, totes dues a Mèxic, i l’Havana (Cuba).

Amb tot, Aena separa entre les destinacions intercontinentals les que són “rutes”, és a dir, aquelles amb una elevada freqüència, de les que operen de forma “puntual”, que és el cas dels dos últims destins enumerats.

Els quatre destins de més en comparació del 2019 entre el Prat i ciutats africanes són els que fan que se superi el llindar de la prepandèmia en xifres absolutes. D’aquesta manera, torna a haver-hi connexions amb Fes, Marràqueix, Nador, Casablanca, Tànger (Marroc), Alger (Algèria), Banjul (Gàmbia), Dakar (Senegal), El Caire (Egipte) i Tunísia (Tunísia), però es perd la d’Orà, a Algèria.

Per contra, s’hi afegeixen quatre destinacions més amb el Marroc (Rabat, Agadir, Oujda i Ouarzazate), a més de les connexions amb Lúxor (Egipte) i l’Illa de Sal (Cap Verd).

El març del 2022, l’Ajuntament de Barcelona va donar a conèixer una guia estratègica que es fixava com a objectiu recuperar 13 destinacions transoceàniques considerades com a “prioritàries”. D’aquestes encara estan pendents de recuperar les esmentades de Hong Kong i Xangai. El document situava a més Delhi (Índia), Tòquio (Japó) i Dallas o Houston (Estats Units) com a noves connexions ambicionades, cosa que mostra que encara queda camí per recórrer.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.