La velocitat variable a la C-58 s’implantarà el 2024
Estava previst per aquest any, però la licitació del projecte es farà en les properes setmanes, segons informa el govern
La velocitat variable a l’autopista vallesana de la C-58 en connexió amb Barcelona, concretament des de Sant Quirze del Vallès en direcció a la capital catalana s’aplicarà l’any que ve. tot i que estava previst poder-la posar en funcionament enguany, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha acabar ara de redactar el projecte d’instal·lació pel tram entre els punt quilomètrics 13,5 i 0,0 i preveu que les obres d’instal·lació s’executin al llarg del 2024, amb un pressupost previst de 2,8 milions. La licitació del projecte es realitzarà en les properes setmanes, ha informat el govern
.Aquest control permetrà a la C-58 modificar el límit de velocitat, sempre a la baixa respecte al màxim establert, a través d’uns panells lluminosos, en funció de les situacions de congestió, de possibles incidències de seguretat, de les condicions de contaminació i de les inclemències meteorològiques.
Els principals avantatges de la velocitat variable són, segons Trànsit, que redueix i minimitza la severitat de les congestions i millora la qualitat de la circulació, redueix les aturades i arrencades dels vehicles, aconseguint una mobilitat més homogènia i continuada, i una millora de la seguretat viària i reducció de la sinistralitat, ja que en homogeneïtzar la velocitat i la mobilitat es redueix la probabilitat que es produeixin accidents.
La intenció és que el sistema millori també la circulació en el nus amb l’AP-7 i afavorirà una mobilitat més fluïda en el tram central de l’autopista i forma part de les mesures de gestió de trànsit i millora de la seguretat viària anunciades enguany en el pla d’intervenció a les autopistes
S’instal·larà una nova aplicació informàtica de gestió de velocitat variable al Centre d’Informació Viària de Catalunya (CIVICAT) que funcionarà de manera paral·lela i independent a l’existent i que actualment controla els diferents trams on ja s’ha implantat la gestió de velocitat variable, com ara a la C-31, C-32, B-20, B-23/AP-7).
El Servei Català de Trànsit ha encarregat un estudi previ per determinar les bases dels sistemes de velocitat variable més adequats per als accessos nord de Barcelona, entre els quals hi ha la C-58, amb l’objectiu d’aprofitar al màxim la capacitat de la via en totes les situacions viàries possibles. mitjançant un sistema de simulació. L’estudi planteja un escenari amb limitació de velocitat mínima de 60 km/h, en el tram afectat per la instal·lació de velocitat variable, i en mostra els beneficis econòmics i ambientals: reducció en temps de viatge i de les partícules contaminants (CO2, NOx i PM), que suposarien un estalvi econòmic anual d’1,72 milions d’euros.
El desplegament del sistema de velocitat variable a la C-58 estarà dotat d’equipament ITS com 28 senyals de missatge variable i 3 pòrtics, 10 lectors de matrícula i 15 càmeres intel·ligents, i vuit radars de punt, entre altres.