Discrepàncies sobre el valor de l’acord per la B-40
ERC segueix dividida entre la direcció i la federació de Sabadell, contrària a la Ronda Nord
Les patronals, satisfetes
L’acord per finançar la Ronda Nord entre els governs català i de l’Estat segueix posant de manifest les discrepàncies sobre l’obra i el seu abast i possibilitats de construir-se. Mentre les patronals i les direccions nacionals d’ERC i el PSC es vanten de l’entesa, la federació republicana de Sabadell i les entitats contràries al Quart Cinturó segueixen oposant-s’hi.
L’exconsellera i candidata número dos d’ERC per Barcelona al Congrés dels Diputats, Teresa Jordà, ha advertit que la Ronda Nord del Vallès pactada amb la Moncloa no serà una via “d’alta capacitat” ni tindrà continuïtat més enllà del tram acordat. El govern i el ministeri de Transports van acordar ahir, després de mesos de negociacions, un protocol per construir la Ronda Nord del Vallès i un altre perquè l’Estat transfereixi 914 milions en comandes de gestió per a altres infraestructures. El pacte es signarà sense un acte públic aquesta setmana.
La Ronda Nord és un nou tram de poc més de sis quilòmetres d’infraestructura viària que ha de connectar Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, seguint la trajectòria de la B-40, projecte que ERC va accedir a dur a terme en el marc de la darrera negociació per als pressupostos catalans. Jordà ha volgut “posar en valor” l’acord del protocol que permetrà que la Generalitat rebi aquests 914 milions en comandes de gestió . “Una vegada més, el PSOE no fa: se l’obliga”. Però la federació d’ERC de Sabadell segueix contrària al pacte: “Hi estem obertament en contra”, advertia ahir Gabriel Fernández, responsable municipal republicà. Fernandez creu que el pacte “serà com els acords incomplerts a Rodalies, que confiem mai no es compleixin”. També hi són contràries les entitats que s’oposen a la Ronda. Avui advertien que el nou govern haurà de validar una entesa que no figura als pressupostos de cap de les dues administracions.
Si que va generar satisfacció el pacte entre les patronals Pimec i Foment, que han expressat la necessitat que l’obra s’acabi realitzant.