Societat

Tallen el carrer Aragó per exigir que els cotxes hi tinguin un paper “secundari”

El col·lectiu ecologista Eixample Respira ha demanat una reforma perquè s’acabi amb la situació “crítica” d’aquesta “autopista” amb més de 60.000 vehicles diaris

El col·lectiu ecologista Eixample Respira ha tallat aquest dilluns a la tarda el carrer Aragó de Barcelona per exigir que els cotxes hi tinguin un paper “secundari” perquè la situació és “crítica” amb més de 60.000 vehicles que hi circulen cada dia. Aquest grup ha demanat que es reverteixi la situació i s’acabi amb aquesta “autopista” que “fractura diversos barris”, a parer seu. Algunes desenes de persones convocades per aquesta associació, han demanat una reforma de la via en defensa de la “salut pública”. Advocant per una nova avinguda “adaptada als nous temps i als seus reptes, plena de vida i activitat, amb més verd i menys soroll”, cerquen desplaçar el cotxe i que el vianant sigui el protagonista d’una de les artèries de circulació més importants de la capital catalana.

En el manifest que han fet públic, expliquen les dificultats del dia a dia, en què “les persones que hi viuen no poden obrir les finestres, i els que hi passen, no poden gaudir d’aquest espai per passejar, jugar, comprar, trobar-se amb els seus veïns”, tot afegint que “no es tracta de que desaparegui, sino que cedeixi el protagonisme als vianants, als mitjans de transport col·lectius i no contaminants”. Per justificar el seu plantejament de reforma del carrer, també recorden que l’evidència científica de l’impacte de la contaminació acústica i de l’aire a la salut de la població, sobretot a les persones més vulnerables com infants i gent gran.

Amb aquesta manifestació, Eixample Respira inicia una campanya per impulsar la reforma del carrer Aragó entre els veïns. Aquesta organització s’ha caracteritzat per la seva lluita perquè el cotxe perdi terreny i el guanyin els vianants, així com la seva posició favorable a la Zona de Baixes Emissions, fins i tot demanant més ambició en aquestes mesures ecologistes. De fet, han plantejat la necessitat d’instaurar un peatge urbà i limitar a 30 km/h tots els carrers de la capital, entre altres mesures. En la mateixa protesta, també s’han oposat a què els vehicles ocupin gairebé el 70% de l’espai públic.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.