Economia

Vint milions d’inversió i 150 nous treballadors a Alstom de Santa Perpètua

La planta treballa actualment al màxim de la seva capacitat construint 340 vagons i 110 tramvies

Els diners es destinaran a la digitalització, automatització i construir un magatzem a La Llagosta

El pla de treball que la multinacional Alstom té per a la planta de Santa Perpètua de Mogoda inclou una inversió de vint milions els propers dos anys, bàsicament per construir un magatzem a La Llagosta de 20.000 m², completar el procés de digitalització i automatització, i la contractació de 150 nous treballadors per poder donar sortida a la producció. Actualment la planta vallesana treballa al màxim de la seva capacitat amb la producció de 340 vagons de metro i 110 tramvies complerts a l’any i, segons ha explicat el seu responsables a Catalunya, Sergio Boya, aquest ritme es mantindrà com a mínim els pròxims cinc anys.

“Estem a ‘tope’ amb una gran varietat de projectes”, ha explicat Boye, fet que ha provocat l’anunci de les noves contractacions que se sumen als 200 contractes nous que van incorporar l’any passat.

La directora de la factoria, Cristina Andéniz, ha explicat que en els darrers anys s’han invertit 150 milions a la planta, on s’inclou la partida per recomprar els terrenys de la fàbrica i construir un magatzem a La Llagosta de 20.000 metres quadrats.

El creixement de la plantilla a Catalunya, que s’ha duplicat en tres anys fins arribar al miler de treballadors, s’explica per la previsió que en l’exercici fiscal del 2025 s’assoliran el milió d’hores treballades, enfront de les 800.000 del present exercici i les 400.000 del 2021. La multinacional té un centre industrial, vuit centres de manteniment, dos centres d’innovació i un centre d’enginyeria de senyalització, només a Catalunya i, el de Santa Perpètua, és un dels cinc centres més grans d’Alstom a Europa i és un dels quinze més grans a tot el món. Alstom dona feina a més de 80.000 persones entre els diversos centres distribuïts a tot el món.

A Santa Perpètua treballen per les comandes recents de Renfe per a Rodalies, que requeriran aproximadament la meitat del milió d’hores de treball previstes per al 2025, segons han explicat Andéniz i Boya. En total seran 152 trens més 49 addicionals,i signifiquen el “gran projecte” que mantindrà l’activitat al màxim a la planta en els pròxims 5 anys. També fabriquen tramvies per a Frankfurt, Casablanca, Marroc, Barcelona –del Besòs i del Llobregat–, Colònia i vagons de metro per a les línies 1 i 3 de Barcelona, per a Santo Domingo i Singapur, entre altres.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.