Maragall culpa l’acord de Colau i el Port del 2018 de la situació actual dels creuers
El republicà acusa l’Ajuntament d’obviar la dimensió metropolitana i nacional de la ciutat
El candidat d’ERC a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha assenyalat un pacte del 2018 de l’alcaldessa, Ada Colau, com a responsable de la situació d’excés de creuers actual. Aquell any destaca que es va segellar un acord entre Colau i el llavors president del Port, Sixte Cambra, que “va fixar, aprovar i confirmar que estava bé tenir les terminals de creuers que tenim i la capacitat actual per rebre’ls”. Ha assegurat que no és contrari als creuers però que cal “governar-los bé” i “potenciar-ne un cert tipus”, fent referència a la voluntat de limitar els creueristes de trànsit.
L’acord del 2018 va limitar el creixement dels creuers però sense topall de passatgers i amb una limitació de set terminals, que s’estipulava que estarien al Moll Adossat, allunyades del centre. Els estira-i-arronsa entre el Port i l’Ajuntament per poder reduir l’activitat creuerista, però, han estat sobre la taula els darrers anys, amb pressions del consistori barceloní.
Maragall també ha lamentat que Colau hagi governat Barcelona sense tenir prou present la dimensió metropolitana i nacional com a capital de Catalunya. Aquest “error greu” és, segons el republicà, “una manca de respecte cap a la ciutat i la seva societat”.
En la conferència de Maragall al Col·legi d’Economistes de Catalunya, ha presentat la política econòmica que aplicarà si esdevé alcalde. Ha defensat que cal passar del model d’economia ‘low cost’ actual a un altre que potenciï la innovació, el coneixement i la construcció, “especialment vinculada a la rehabilitació d’edificis”. Així, ha argumentat que cal “accelerar” el ritme de construcció a la ciutat, a hores d’ara “paralitzat”. Ha promès construir 20.000 habitatges els pròxims 4 anys amb almenys 8.000 assequibles.