RODALIES
Aragonès veu manca d’inversió darrera l’avaria de l’R2 a Gavà
La sobretensió que va malmetre el sistema de comunicació de la línia també podria haver estat causada per un dels trens que hi circulava
L’avaria al sistema de comunicacions de la línia R2 Sud de Rodalies que ha obligat a reduir el trànsit, com a mínim, una setmana, és conseqüència de la manca d’inversió en la xarxa per part dels governs del PSOE i el PP. “Aquest incident s’ha produït fa una setmana, i suposa un caos en el sistema de Rodalies que passa un dia sí, un dia també” ha defensat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, en una visita aquest migdia a l’estació del Baix Llobregat segons recull ACN. Aragonès ha visitat l’estació junta amb el conseller de Territori, Juli Fernàndez, i acompanyat per la directora de Rodalies Renfe a Catalunya, Mayte Castillo, i el director general de Conservació i Manteniment d’Adif, Ángel Contreras.
El president de la Generalitat, que ha demanat un cop més el traspàs integral de la xarxa a la Generalitat, ha retret a la ministra de Transports, Raquel Sánchez, que encara no hagi visitat el lloc de l’avaria que ha deixat inoperatiu el sistema de comunicació de circulació dels trens tenint en compte que Sánchez va ser alcaldessa de Gavà fins que va assumir el ministeri del govern espanyol.
El responsable de manteniment d’Adif ha explicat que el fil de contacte de la catenària es va fondre i trencar per sobretensió i va caure sobre una senyal provocant la calcinació de cables fins afectar l’enclavament de Gavà. L’avaria va afectar 8.800 metres de cable, targetes electròniques i el circuit de senyalitzacions. El sistema electrònic està sent analitzat al laboratori i es creu que no ha patit danys greus. En una carpa situada al costat de la caseta d’enclavament, tècnics d’Adif analitzen l’estat dels cables.
Contreras assegura que es va plantejar com a primera hipòtesi el llamp perquè es descarta un sabotatge o un intent de robatori de cable i la catenària havia patit sobretensió. La sobretensió també podria haver estat provocada perquè un tren absorbís més energia de la que és habitual, reconeix el responsable d’Adif.+
Renfe posa 90 busos
Renfe ha posat en servei 90 busos complementaris per prestar el servei d’hora punta del matí i de la tarda entre les estacions de Gavà, Castelldefels i Sant Vicenç de Calders. El servei per carretera es farà en aquestes hores punta de dilluns a divendres i en tots dos sentits de la marxa. Renfe afirma en un comunicat que ha aconseguit contractar aquests autobusos “malgrat les dificultats en la disponibilitat” de vehicles i conductors. S’oferiran 35.000 places setmanals en busos on seran vàlids els títols de transport de Rodalies. El servei complementari es posa en marxa en aquest tram perquè a Sant Vicenç de Calders han de finalitzar servei alguns trens per les restriccions de capacitat com a conseqüència de l’avaria i perquè a Gavà és on es va malmetre la infraestructura. Entre Sant Vicenç i Cubelles l’R2 manté la freqüència habitual de dos trens per hora i sentit. Cal recordar que, des de dissabte, Rodalies funciona també amb nous horaris provisionals en el servei de l’R2 sud.