Música

L’Auditori s’obre a nous públics en el seu 25è aniversari

Entre les noves propostes hi ha el festival Subsònic, que barreja la música amb altres disciplines

La temporada reivindica les obres mestres simfòniques com l’‘Heroica’ de Beethoven, ‘la Patètica’ Txaikovski o ‘La consagració de la primavera’ d’Stravinsky

L’Auditori de Barcelona ha aprofitat que l’any vinent celebra el seu 25è aniversari per fer balanç d’aquest mig segle i també per expressar la seva voluntat d’obrir-se a la ciutadania i captar nous públics. Els seus màxims responsables han presentat la programació dissenyada amb motiu de l’efemèride i han destacat que és la “més ambiciosa” tant des del punt de vista artístic com social. “El nostre és un projecte que defensa l’accés universal a la música i que vol continuar creant vincle amb la ciutadania”, ha destacat durant la presentació el director de l’Auditori, Robert Brufau, que ha destacat com en aquests 25 anys han tingut lloc 10.520 concerts, amb més de 8,5 milions d’assistents. Brufau ha posat en valor el volum d’activitat que ha anat assolint la institució, “amb una producció pròpia incomparable amb cap altre centre musical de l’estat”, ha subratllat, després d’assegurar que “hauríem d’anar a l’estranger per trobar una institució assimilable a la nostra, a Amsterdam, Viena, Luxemburg o Estocolm, per exemple”.

El lema de la nova programació, que inclourà més de 500 concerts i fins a 23 cicles diferents, serà Poder o revolta, en un intent d’introduir la reflexió sobre els grans reptes del segle.

Les grans simfonies

L’OBC, amb el mestre Ludovic Morlot com a titular, posarà l’accent en el gran repertori simfònic de tots els temps. La temporada inclou moltes obres mestres com l’ Heroica de Beethoven, La consagració de la primavera de Stravinsky, Romeu i Julieta de Prokófiev, la Patètica de Txaikovski i l’Escocesa de Mendelssohn, La creació de Haydn, el Rèquiem de Verdi o la Quarta simfonia de Brahms.

A més, l’Orquestra convida alguns dels artistes més rellevants del circuit internacional actual; figures del violí com James Ehnes, Patricia Kopatchinskaja o Augustin Hadelich; del violoncel com Alisa Weilerstein, Narek Hakhnazaryan i Jean Guihen Queyras; del piano com Kirill Gerstein, Lucas Debargue o Denis Kozhukhin i directors de la talla de Nicholas Collon –titular de la Finish Radio– o la titular de l’Òpera de San Francisco, Eun Sun Kim, a més de batutes habituals com Juanjo Mena, Matthias Pintscher o David Afkham.

Un dels moments estelars de la temporada serà sens dubte la visita de Daniele Gatti al capdavant de la Mahler Chamber, en un concert extraordinari que se suma a les cites imprescindibles protagonitzades per directors com Ádám Fischer o Andrés Orozco-Estrada.

Però al costat d’aquestes grans peces de la música clàssica hi haurà una clara aposta pel patrimoni musical català.

Entre les noves propostes que es presenten la propera temporada per captar nous públics i obrir l’Auditori a la ciutat destaca la creació del nou Festival Subsònic, de caràcter multidisciplinar i que explora l’experiència musical més enllà del so, amb Escenografia, videocreació, il·luminació i instal·lació sonora. Subsònic acollirà artistes tan diversos com l’ensemble de música medieval Sollazzo, el duo de música electrònica b1n0, o el col·lectiu d’artistes visuals Cube, o l’escultor i performer francès Olivier de Sagazan. Per inaugurar el Festival, s’interpretarà la icònica obra de Steve Reich, Music for 18 musicians, que no s’ha pogut escoltar de nou a Barcelona des del 2011. Un altre iniciativa és la Cata d’orquestra, amb l’objectiu d’acostar, d’una manera planera, la realitat de l’orquestra. Oferirà obres tan icòniques del repertori com La consagració de la primavera, la Patètica de Txaikovski o el Bolero de Ravel.

I pel que fa a la temporada de cambra, destaca la Integral de quartets de Xostakóvitx a càrrec del Quartet Casals i la invitació dels mítics Hagen Quartett, sense oblidar el suport al talent del país que s’expressa amb la Marató de Cambra, que tindrà una rèplica amb una primera Marató de Jazz.

Brufau ha estat acompanyata en la presentació per Jordi Alomar, director del Museu de la Música; Ludovic Morlot, director titular de l’OBC i José R. Pascual-Vilaplana, director titular de la Banda Municipal de BCN.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.