Societat

Busos llançadora cada deu minuts a la R2 Sud

Renfe agilitza la freqüència en hores punta al matí i a la tarda per garantir la connexió entre Sants i Castelldefels

La majoria d’usuaris es mostren cautelosos amb el servei després de dos dies “horrorosos”

Després de dos dies de caos ferroviari, aquest matí ha entrat en servei el dispositiu complementari d’autobusos llançadora habilitat per Renfe per compensar la falta de trens a l’R2Sud arran de la incidència al sistema de senyalització. Una quinzena de busos ja esperaven els passatgers a Castelldefels per dur-los a Sants Estació. La majoria desconeixien l’existència d’aquest servei i ho han celebrat. La previsió inicial era fer viatges cada 30 minuts, però finalment Renfe ha agilitzat la freqüència i els busos han anat sortint amb una diferència horària de deu minuts de mitjana. Tot i valorar molt positivament el servei, els usuaris han expressat certa cautela i han criticat la ubicació, a uns 500 metres de distància de l’entrada principal de l’estació que Renfe ha justificat per l’amplada de la via. “No ho trobo gaire ben organitzat”, s’ha queixat en declaracions a l’ACN, la Iolanda, que viu a Olivella (Garraf) i cada dia agafa el tren a Castelldefels per anar a treballar a Barcelona. Ha assegurat que ha passat dos dies “horrorosos” per anar i tornar de la feina, i ha desitjat que els autobusos li permetin fer ara el trajecte “en condicions”.

Assegut a prop seu en un dels primers autocars que ha marxat aquest matí de Castelldefels en direcció Barcelona hi havia l’Àlex, veí de Castelldefels i treballador a Sant Feliu de Llobregat. L’Àlex ha assegurat que ahir i dimarts havia trigat dues hores i mitja per fer un trajecte que habitualment recorre en 50 minuts. Amb els busos llançadora hi veu una alternativa més còmode, però no més àgil: “Igualment trigaré el doble del que és normal i segurament arribaré tard a treballar”, ha manifestat.

Entre corredisses per por a perdre el bus, l’Aroa ha explicat que aquests dies s’ha de llevar dues hores abans del que és habitual per poder arribar puntual a l’institut. Estudia al barri del Guinardó de Barcelona, i li ha semblat “meravellós” saber que hi havia un servei alternatiu que la porta directe a la capital catalana. “Però no ho acabo de veure clar, veurem si al final he de demanar igualment un justificant per retard”, ha afegit.

Una altra passatgera, la Sonia, també ha mostrat el seu escepticisme, tot i estar disposada a donar un vot de confiança al dispositiu alternatiu al tren. Com l’Elena i la Beatriz, dues amigues que seien juntes a un dels busos i entomaven el servei llançadora com una solució factible, “ja que sembla que la incidència durarà moltes setmanes”.

En el seu cas, estan acostumades a anar amb tren fins a Passeig de Gràcia, i ara s’han de conformar amb un bus que només arriba a Sants: “Trobem a faltar el tren fins la porta de la feina”.

Entre tots els usuaris entrevistats per l’ACN, el contrapunt l’ha posat en Ramon, habitual passatger de Rodalies des de fa 22 anys. “Jo no tinc pas queixes”, ha asseverat, mentre ha apuntat que la situació d’aquesta setmana “és un fet puntual”. Ha assegurat que “la clau per no patir retards és anar amb temps” i ha garantit que seguirà sent usuari de Renfe “sense protestar”.

A banda d’aquest servei complementari en la hora punta del matí, també està previst que a la tarda hi hagi també un suport de busos per fer el trajecte contrari de Barcelona Sants fins a Castelldefels, Serà de cinc a set de la tarda i tot i que en principi es va anunciar que seria cada 30 minuts també es preveu una freqüència de cada deu minuts. Des de Renfe es va assenyalar dimecres que aquesta situació de provisionalitat fins restablir el servei amb total normalitat està previst que duri entre tres i quatre setmanes. També van dir que aniran veient com funciona el servei de busos i aniran ajustant el servei en funció de les necessitats.

Aquest servei complementari se suma al servei que ja havia posat en marxa la Generalitat que ja havia reforçat el servei de bus entre Vilanova i la Geltrú, Sitges y Barcelona amb tres vehicles addicionals. Des de dimarts també estan reforçades tres línies de bus metropolità (la E80, la E86 i la E95), que connecten Castelldefels, Gavà y Viladecans amb Barcelona.

D’altra banda, Renfe informa que manté 3 serveis Intercity per sentit entre Catalunya i València que podran patir “retards puntuals al circular en el tram afectat”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.