XTA dona entrada a un fons europeu per estendre el servei de telecomunicacions a tot Catalunya
El grup penedesenc s’associa amb Asterion amb el compromís d’una inversió de fins a 100 milions d’euros
Es preveu la incorporació d’altres operadors locals
Xarxes de Telecomunicacions Alternatives (XTA) s’ha associat amb el fons europeu Asterion Industrial Partners, a través de la seva participada al Regne Unit, Tuca Midco Limited, que actua a l’Estat com a Olin Group. L’acord inclou un compromís d’inversió de fins a 100 milions d’euros per impulsar el creixement de l’empresa mitjançant la incorporació d’altres operadors locals i la construcció de més de 250.000 unitats immobiliàries de fibra òptica.
XTA va sorgir a partir de Wifi Penedès, que el 2009 va néixer amb l’objectiu d’oferir banda ampla al món rural i cobrir-hi la bretxa digital per l’absència de grans operadors. El 2012 es va crear XTA amb la missió de professionalitzar el servei de banda ampla en zones rurals i oferir solucions de connectivitat a empreses ubicades a comarques que no tenien bones comunicacions. El 2016, XTA va fer un pas més incorporant la fibra òptica a aquests entorns.
Segons la nota emesa per la companyia, amb l’entrada el 2023 d’Olin Group a l’accionariat d’XTA, “comença un procés d’expansió per crear una operadora sòlida de telecomunicacions per a tot Catalunya”.
Actualment, més de 45 municipis reben l’internet d’alta velocitat XTA a zones de l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Tarragonès i el Garraf. L’objectiu és ampliar el seu àmbit geogràfic per esdevenir en un operador global al país.
L’operació implica la incorporació d’Olin Group a l’accionariat de la companyia, però el fundador d’aquesta, Jordi Bastardas, continuarà al capdavant com a director general, amb el seu equip actual a la seu corporativa de la Granada.
“El pla que hem elaborat busca incorporar altres operadors locals per construir junts un projecte sòlid d’operador de telecomunicacions a Catalunya que millori la connectivitat i la connexió entre les persones i les empreses, amb una oferta de productes competitiva”, assegura Bastardas, que subratlla que compten “amb una base sòlida de proximitat, professionalitat, talent local i de vocació pels clients”.