Societat

Madrid insta a reactivar el grup de treball per al traspàs de rodalies

La secretària d’Estat de Transports assegura que el govern espanyol “té voluntat d’assolir un acord” per fer-ho possible

Demana “disculpes” als usuaris per les incidències diàries

La secretària d’Estat de Transports del Ministeri de Transports, María José Rallo del Olmo, ha assegurat aquesta tarda que el govern espanyol “té voluntat d’assolir un acord per al traspàs de la titularitat de Rodalies a la Generalitat” i ha afegit que “quan vulguin es pot reactivar el grup de treball dels recursos necessaris perquè aquesta transferència sigui completament efectiva”.

Rallo ha fet aquestes manifestacions durant la comissió de Transports del Congrés en resposta a una pregunta de la diputada d’ERC Inés Granollers, que ha acusat l’Estat de “deixadesa i manca d’interès” respecte a Rodalies, amb una execució “per sota de la mitjana” de l’Estat i promeses “oblidades”.

En la seva resposta, la secretària d’Estat ha afirmat que el Ministeri és “conscient” que Rodalies té “fortaleses i debilitats”, perquè “som plenament conscients de l’impacte que tenen les incidències a la vida dels usuaris” i “demanem disculpes”, perquè “el transport públic ha de ser fiable, còmode i assequible”. Rallo ha admès que el servei de Rodalies s’ha de “modernitzar” i ha d’augmentar la seva capacitat, perquè “té un ús diari de 400.000 persones al dia” amb “1.000 circulacions al dia”.

Rallo ha demanat “disculpes” als usuaris per les incidències diàries, però ha recordat que un 94% dels combois opera amb puntualitat i que només arriben amb retard un 6% dels trens.

Respecte al dèficit d’inversions, Rallo ha destacat que el 2022 “s’han executat realment 425 milions d’euros dins del Pla de Rodalies que es va presentar fa 2 anys, del que ja s’han executat 1.000 milions d’euros, i l’execució va segons el previst”. I ha recordat que el govern espanyol va autoritzar l’adquisició de “més de 100 trens per modernitzar la flota de Rodalies amb un import d’inversió addicional de més de 825 milions d’euros”.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.