Infraestructures

mobilitat

Nous corredors de bus ràpid al Vallès, Cornellà, Blanes i Girona

El de Castelldefels a Cornellà està en fase avançada i els de Terrassa a Sabadell, Sabadell a Castellar, Riera de Caldes a Palau, Blanes a Lloret i Girona a Salt entraran en funcionament el 2025

El departament de Territori posa en marxa sis corredors de bus ràpid entre municipis de sistemes urbans amb una alta congestió viària. El més avançat en execució és el de Castelldefels a Cornellà de Llobregat però al 2025 també hauran d’entrar en servei els que uniran Terrassa i Sabadell, Sabadell amb Castellar del Vallès, Riera de Caldes amb Palau-solità i Plegamans, Blanes amb Lloret i Girona amb Salt.

En col·laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els ajuntaments, al segon trimestre d’enguany està previst acabar el corredor de Cornellà a Castelldefels, que també travessa Gavà, Viladecans i Sant Boi amb una intensitat mitjana diària (IMD) de vehicles de 22.000 i nombrosos serveis d’autobús. S’ha habilitat un carril bus per sentit i un carril bici bidireccional al llarg dels 10 km. de corredor.

Pel que fa als corredors els projectes constructius dels quals s’han d’aprovar al juny i que entrarien en funcionament el 2025, el de Girona a Salt té una IMD de 18.000 vehicles en l’eix del Passeig dels Països Catalans i el Passeig d’Olot que, a més, funciona com a entrada del corredor d’Olot a Bescanó. Hi haurà carril bus per sentit, carril bici bidireccional, dues noves rotondes a Salt i la remodelació de l’Avinguda Sant Narcís i la plaça Joan Brossa a Girona.

Un corredor de 7,2 km. unirà l’estació de ferrocarrils de Blanes amb l’estació d’autobusos de Lloret per la carretera GI-682, amb una IMD de 28.000 vehicles, molt alta a la temporada d’estiu. Un carril bus alternat s’afegirà al que hi ha en cada sentit de circulació però, en alguns trams, hi haurà carril bus per cada sentit. Es millorarà la parada i accés a l’hospital de Blanes. També hi haurà carril bici bidireccional en tot el recorregut i diversos passos de vianants i un aparcament segur de bicicletes a l’estació de Blanes.

A l’N-150 entre Terrassa i Sabadell, amb una IMD de 24.000 vehicles, es reforma el tram interurbà d’1,2 km. entre la rotonda d’accés a l’hospital de Terrassa i la rotonda d’accés al complex Ègara. Un nou viaducte sobre la Batzuca per a autobusos, vehicles d’emergència, bicicletes i vianants permetrà connectar els equipaments de la zona.

A la B-124 de Sabadell a Castellar, amb 29.000 vehicles/dia, es fa un carril bus entre el polígon la Llanera i Sabadell i entre el polígon del Pla de Bruguera i la ronda de Tolosa de Castellar, amb una via ciclista i per vianants al llarg del corredor de 5 km.

A la C-59 entre Caldes de Montbui i Palau-solità i Plegamans, amb 28.000 vehicles/dia, es fa un nou carril bus per sentit entre les noves rotondes de Caldes Sud i Can Valls, així com un carril bus en sentit Barcelona entre la nova rotonda de Can Valls i la rotonda ja existent de Palau Nord. Hi haurà una via ciclista compartida amb vianants en tot el recorregut.

També s’estan fent els estudis previs per a futurs corredors de 75 km. globals més entre Sabadell i Santa Perpètua, Rubí i Cerdanyola, la UAB i la Llagosta, Sabadell i Cerdanyola, Vall de Tenes i Mollet, Palau-solità i la Llagosta i Sant Joan de Vilatorrada-Manresa-Sant Fruitós-Navarcles.

Sign in. Sign in if you are already a verified reader. I want to become verified reader. To leave comments on the website you must be a verified reader.
Note: To leave comments on the website you must be a verified reader and accept the conditions of use.